اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی:

دولت فراجناحی نویددهنده بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت فراجناحی و وحدت ملی در کشور نویددهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

دولت فراجناحی نویددهنده بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله‌ اکبر هاشمی‌رفسنجانی امشب در دومین روز سفر به مشهد مقدس در دیدار جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنفی، تجاری استان خراسان‌رضوی با اشاره به موقعیت خوب استان بزرگ خراسان رضوی در رونق اقتصادی کشور اظهار داشت: امیدواریم در سایه تلاش و برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، شاهد شکوفایی مجدد صنعت در این استان مستعد باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مشکلات بخش تولید و صنعت در کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: دولت جدید در سایه همکاری و همراهی صنعت‌گران و مدیران مجرب و با همت و تلاش بخش خصوصی می‌تواند به‌تدریج بر مشکلات فائق بیاید و تولید و صنعت در مسیر صحیح و درستی قرار گیرد.

وی، تشکیل دولت فراجناحی و وحدت ملی در کشور را نویددهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی دانست و اذعان داشت: شور و امیدی که پس از انتخابات در مردم ایجاد شده است، سرمایه بزرگی برای شروع دوره جدید و همدلی و انسجام ملی در کشور است و اکنون باید در فضای سالم و به دور از بداخلاقی‌های سیاسی و رقابت‌های مضر، دولت اعتدال، کار و سازندگی تشکیل شود و با ایجاد تعامل سازنده و مؤثر با خارج علاوه بر خنثی کردن آثار تحریم‌های ظالمانه به کشور و جلوگیری از این روند، اوضاع اقتصادی داخل نیز سر و سامان پذیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه کشور پس از دوران دفاع مقدس شرایط سخت‌تر از امروز را با تبدیل و تلاش پشت سر گذاشت، ابراز داشت: اگر در آن زمان توانستیم حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل به اثبات برسانیم و دولت عراق را به جهانیان، متجاوز اعلام کنیم و شرایط را به تدریج سر و سامان دهیم، امروز نیز به دلیل برخورداری از شرایط بهتر زیرساخت‌ها و منابع انسانی قوی و متعهد می‌توانیم به مشکلات، ابعاد خارجی و داخلی با همدلی و همکاری فائق آئیم.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به تحقیقات در مورد شاخص‌های اقتصادی در سه دولت سازندگی، اصلاحات و دوره اخیر که حاکی از ارتقای شاخص‌های اقتصادی و کاهش تورم در دولت سازندگی در سایه تقویت تولید در بهبود فضای کسب و کار و فعالیت‌های بخش‌های خصوصی است، یادآور شد: این مقایسه نشان می‌دهد که در کنار تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب اقتصادی، همراهی و همدلی مردم با دولت و هماهنگی دولت با سایر قوا و رهبری و انسجام ملی نقش مهمی در تحقق خوب برنامه‌ها داشته است.

آیت‌ا‌لله هاشمی‌رفسنجانی با مهم خواندن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور، عنوان کرد: بخش خصوصی این توانایی را داشته و دارد که مشکلات خود را حل کند.

وی با اشاره به حماسه سیاسی که مردم سراسر کشور خلق کردند و آرامشی که بعد از آن کشور را فرا گرفته، گفت: به حق، مردم خود صحنه را آفریدند و با تصمیم مناسب حماسه سیاسی را خلق کردند که آقای روحانی نیز به حق صلاحیت لازم برای این انتخاب را دارد، امیدواریم وی با استفاده از نیروهای خبره و مناسب، کابینه کاری خوبی را شکل دهد.

در این دیدار، آقایان حسینی، رئیس خانه صنعت و معدن استان، هاشمیان از مدیران موفق صنعت استان خراسان رضوی، حمیدی، رئیس انجمن صنایع استان خراسان رضوی، شرکا، دبیرکل خانه صنعت و تجارت به بیان ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان خراسان‌رضوی پرداختند و از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خواستار رهنمودهای وی در راستای بهبود فضای اقتصادی استان شدند.

انتهای پیام/70005/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول