اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

مردم مصر خود قادر به حل مشکلات کشورشان هستند

امام جمعه نیکشهر گفت: مردم مصر خود قادر به حل مشکلات و حفظ منافع و مصالح عالی کشورشان هستند.

مردم مصر خود قادر به حل مشکلات کشورشان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نیکشهر در مسجد جامع الزهراء (س) ضمن سفارش به تقوا به دهه تکریم مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آیات الهی قرآن در زمینه تکریم مساجد، مال و فرزند خود را هنگام رفتن به مسجد همراه داشته باشید، تا با مال، به حل مشکلات اقتصادی مسلمین بپردازید و با حضور فرزند در مساجد و جماعات، مشکلات تربیتی نسل آینده را حل کنید.

این مسئول افزود: با زینت به مسجد رفتن، احترامی به بندگان خدا و به عبادت خدا است و همچنین سبب ایجاد جاذبه و ترغیب عملی دیگران به آمدن در آنجاست.

خطیب جمعه نیکشهر عنوان کرد: ٩٧ درصد شهدای کشور ما، مسجدی بودند.

لطفیان‌سرگزی با اشاره به روز قلم‏ گفت: آزادى قلم باید از پامال‏ کردن ارزش‌ها و باورها و ایجاد اختلاف و بدبینى و شایعه‌‏سازى و شایعه‏‌پراکنى اجتناب کند و قلم باید در خدمت اسلام، قرآن و ارزش‌های اسلامی باشد.

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان بیان داشت: ملتى که ماه رمضان و محرم دارد، هرگز مغلوب و بدبخت نخواهد شد، سپاس خدایى را که ماه خود یعنى ماه رمضان، ماه روزه، و ماه اسلام، و ماه پاکیزگى و ماه آزمایش و تصفیه و ماه بپاخاستن براى نماز را یکى از این راه‌هاى احسان قرار داد.

خطیب جمعه نیکشهر اضافه کرد: چنان ماهى که قرآن در آن نازل شده، در حالى که براى مردم چراغ رهبرى به حق و نشانه‏‌هاى آشکارى از هدایت و تفریق میان حق و باطل است پس برترى آن را بر سایر ماه‌ها به سبب احترام‌هاى فراوان و فضایل نمایان که برایش قرار داد، آشکار ساخت.

لطفیان‌سرگزی تصریح کرد: از این رو در آن ماه، براى بزرگ داشتن آن، چیزى را که در ماه‌هاى دیگر حلال کرده، حرام کرد و براى گرامى داشتن آن خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها را در آن منع فرمود، و براى آن وقت آشکارى قرار داد که خداى بزرگ و ارجمند اجازه نمى‏‌دهد که پیش انداخته شود و نمى‏‌پذیرد که از آن وقت به تأخیر افتد، سپس یکى از شب‌هایش را بر شب‌هاى هزار ماه برترى داد، و آن را شب قدر نامید.

وی گفت: در آن شب فرشتگان و روح، به فرمان پروردگارشان با قضاى تغییر ناپذیر بر آن کس از بندگان که خدا بخواهد، براى هر امرى از رزق و اجل و امور دیگر فرود مى‌‏آیند و آن شب سلامتى است که برکتش تا سپیده دم دائم است.

امام جمعه نیکشهر با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به تحولات جاری در مصر، ضمن ابراز نگرانی از ادامه تنش‌ها در این کشور که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بی گناه مصری شده است بر ضرورت توجه و احترام به خواسته‌های مشروع مردم تاکید کرد.

لطفیان‌سرگزی اذعان داشت: تقویت انسجام و وحدت ملی، رد هرگونه خشونت و هوشیاری در مقابل تفرقه‌افکنان برای خروج از بحران جاری ضروری است.

این مسئول با اشاره به درایت سیاسی ملت بزرگ مصر، آن را عاملی موثر در دفع فتنه دشمنانی که هیچگاه خیرخواه مردم نبوده‌اند ارزیابی کرد و متذکر شد: مردم مصر، خود قادر به حل مشکلات و حفظ منافع و مصالح عالی کشورشان هستند.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول