اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

خداوند انتقام خون شیعیان را از حکومت مصر و سلفی‌ها گرفت

امام جمعه قم گفت: هنوز ماه شعبان تمام نشده خداوند انتقام خون شیخ حسن شحاته را از سلفی‌ها و حکومت مرسی گرفت.

خداوند انتقام خون شیعیان را از حکومت مصر و سلفی‌ها گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «تغابن» اظهار کرد: همه امور از جمله نیکی‌ها و مصیبت‌ها به اذن الهی صورت می‌گیرند؛ خداوند دو نوع اذن تکوینی و تشریعی دارد که در عالم هستی جاری هستند.

وی افزود: قوانین موجود در جهان همان اذن تکوینی هستند و اذن تشریعی که همان قوانین و احکام هستند تفاوت‌هایی باهم دارند که مهم‌ترین آنها تخلف‌پذیر بودن اذن تشریعی است که می‌تواند از سوی بندگان صورت گیرد، اما قوانین موجود در عالم تخلف‌ناپذیر هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی گرفتاری‌ها مانند حوادث طبیعی و مرگ گریزناپذیر هستند، خاطرنشان کرد: با این حال بعضی مصائب هم نتیجه مستقیم اعمال خود انسان هستند که از آن جمله می‌توان نپذیرفتن دعوت بر حق پیامبران یا فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر را نام برد.

وی ادامه داد: کفار و مشرکان وجود مصائب را نشانه بی‌عدالتی خداوند می‌دانند؛ در حالی که بسیاری از این گرفتاری‌ها نتیجه عملکرد خودشان است.

سعیدی با اشاره به حادثه کربلا، عنوان داشت: در نگاه معمولی این فاجعه بزرگ بسیار دردناک بوده و به خطای انسان‌هایی چون یزید و ابن زیاد مربوط می‌شود، اما اگر با توجه به عملکرد اهل بیت(ع) آن را مورد ارزیابی قرار دهیم در عین اینکه از خطای دستگاه حکومت اموی چشم‌پوشی نمی‌کنیم درمی‌یابیم که عاشورا و کربلا حرکتی حماسی، آموزنده و نیز عامل بقای دین و استمرار سیره حضرت محمد(ص) بوده است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، بیان داشت: مومنان باید خود را برای ضیافت‌الله آماده کنند؛ ترک گناه، صدقه، اطعام دیگران و احترام والدین از جمله اعمالی است که در ماه شعبان و همه ماه‌های دیگر توصیه شده است.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رئیس جمهور منتخب روز گذشته ابتدا با حضور در حرم حضرت معصومه(س) ضریح آن بانوی نور و رحمت را غبارروبی کرد و سپس به دیدار مراجع تقلید رفت و پس از آن هم با حضور در دبیرخانه مجلس خبرگان و نیز جامعه مدرسین با اعضای این مراکز دیدار کرد؛ وی در همه این جلسات بر مشی اعتدال خود تأکید کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سفر احمدی‌‌نژاد به قم و بازدید از چند پروژه عمرانی توسط وی، ابراز کرد: شرکت در جلسه اداری استان و افتتاح بلوار پیامبر اعظم(ص) از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در قم بود، امیدواریم در مدت زمان باقی مانده از دولت کنونی نیز همچنان شاهد فعالیت رئیس جمهور و استانداران برای عمران و آبادانی سراسر کشور باشیم؛ ضمن اینکه برای این دولت هم آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری داریم.

وی ابراز داشت: فاجعه کشتار شیعیان در مصر همزمان با نیمه شعبان به دست تروریست‌های مزدور دل هر انسان و مسلمان باوجدانی را به درد آورد و علاوه بر این علامتی برای کشتارهای هدفمند و زنجیره‌ای شیعیان با هدف ایجاد فتنه‌ای فراگیر در جهان اسلام بود؛ بی‌شک حوادث اخیر در صیدای لبنان هم حاصل نشست‌های شومی چون اجلاس دوحه و فتاوای غلط مفتی‌های سعودی است، محمد مرسی هم شخصی سلفی و ضد اهل بیت(ع) بود؛ به همین دلیل دست الهی از آستین ملت بیرون آمد و سیلی محکمی به صورت این موجود کثیف سلفی نواخت و پرده از روی او و حزب اخوان‌المسلمین برداشت؛ هنوز ماه شعبان تمام نشده خداوند انتقام خون شیخ حسن شحاته را از سلفی‌ها گرفت.

سعیدی در پایان با بیان اینکه امیدواریم شیعیان مظلوم در سراسر جهان با توصیه امام خامنه‌ای(ره) و مراجع تقلید وحدت میان خود را حفظ کنند، متذکر شد: احیای امر اهل بیت(ع) با اعتقاد کامل و صلابت و نیز وحدت امکان‌پذیر خواهد بود؛ ضمن اینکه این امر زمینه فرج امام عصر(عج) را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/78004/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول