اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

سقوط مرسی نتیجه دور شدن از آرمان مردم مصر بود

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: سقوط مرسی در مصر نتیجه دور شدن از آرمان مردم مصر در اجرای احکام ناب اسلام بود.

سقوط مرسی نتیجه دور شدن از آرمان مردم مصر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیله‌سوار با اشاره به حوادث تلخ و عبرت‌آموز کشور مصر و حکومت مرسی و تلاش اخوان‌المسلمین برای درست جلوه کردن افکار و اندیشه‌های دینی و مکتبی، اظهار داشت: قطعاً این شکست برای همه دولت‌ها و ملت‌ها درس عبرتی تاریخی است.

وی خاطرنشان کرد: هر حاکمیتی که عهد و پیمان خود را با مردم نادیده بگیرد و یا نسبت به آنها پشت کند، قطعاً با شکستی سهمگین روبرو می‌شود.

امام جمعه بیله‌سوار تصریح کرد: علت برکناری مرسی اشتباه و خطاهایی بود که از طرف دولت او انجام شد و اخوان‌المسلمین و مرسی سیاست خود را بر مبنای ابهام و تردید بنا نهادند که این عاقبت خوشی نداشت.

قیاسی گفت: رئیس جمهور مخلوع مصر بدون توجه به خواسته‌های مردم، کشور را اداره می‌کرد و همین امر سبب شد تا هفت میلیون مصری به حکومت مرسی اعتراض کنند و هیچ اقدامی از طرف دولت در یک سال اخیر شفافیت خاص و لازم را نداشت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به تمامی مسلمانان، تبریک گفت و اظهار داشت: روزه یکی از ارکان اساسی دین اسلام محسوب می‌شود که همه باید این واجب دینی را به جا آورند.

امام جمعه بیله‌سوار در پایان سخنان خود مردم را به رعایت تقوی الهی و خودداری از گناهان، دعوت کرد و اذعان داشت: خداوند فلسفه و حکمت وجوب روزه ماه رمضان را در رسیدن به مرحله تقوا و پرهیزگاری بیان فرموده است، بنابراین می‌توان از طریق روزه‌داری به تقوی الهی دست پیدا کرد.

انتهای پیام/62003/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول