اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد

رشد 800 درصدی نمایندگی مطبوعات و نشریات زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تعداد نمایندگی مطبوعات و نشریات استان زنجان نسبت به سال 83 حدود 800 درصد رشد دارد.

رشد 800 درصدی نمایندگی مطبوعات و نشریات زنجان

علی سهندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در طول خدمت دولت‌های نهم و دهم شاخص‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان زنجان مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه عناوین کتاب‌های منتشر شده از 70 عنوان در سال 83 به 125 عنوان در سال گذشته رسیده است، افزود: این میزان نشان‌دهنده رشد 78 درصدی این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تعداد شمارگان کتاب‌های منتشر شده را دارای 792 درصد رشد عنوان کرد و گفت: تعداد کانون‌های تبلیغاتی نیز 311 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی از رشد 400 درصدی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خبر داد و افزود: تعداد موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی نیز از رشد 445 درصدی برخوردار است.

سهندی با بیان اینکه تعداد نمایندگی مطبوعات و نشریات استان زنجان نسبت به سال 83 حدود 800 درصد رشد دارد، گفت: این میزان رشد مطلوبی در استان داشته است.

وی با اشاره به حمایت از تاسیس و راه‌اندازی 62 موسسه قرآنی خاطرنشان کرد: 20 جشنواره فرهنگی، قرآنی در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم در استان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از راه‌اندازی و تاسیس 151 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: 40 کتابخانه نیز در مساجد استان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم 43 نمایشگاه فرهنگی و هنری در استان برگزار شده است، یادآور شد: پنج نمایشگاه کتاب ناشران کشور نیز در استان برگزار شده است.

سهندی از چاپ 620 عنوان کتاب در استان زنجان خبر داد و گفت: نشریات استان نیز از 12 مورد به 30 عنوان افزایش یافته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی 50 موسسه وابسته تبلیغاتی در زنجان خاطرنشان کرد: 30 کتابخانه نیز از سوی این اداره کل راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر بنیان جامعه را پی‌ریزی می‌کند و هر جامعه‌ای هر قدر هم که نوپا باشد، دوام و بقای آن مبتنی برای اصول فرهنگ است.

سهندی فرهنگ را سازنده هویت جامعه و افراد عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین رکن هویت بخش هر جامعه پیشینه و غنای فرهنگی آن است.

وی بر ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اجرای برنامه‌های مختلف به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت قشرهای مختلف جامعه در تابستان خبر داد و گفت: فرهنگسراهای استان آماده استقبال از مردم است.

وی ظرفیت‌های فرهنگی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در فرهنگسراها به روی مردم باز است و برنامه‌های مختلف در طول ایام تابستان برگزار می‌شود.

سهندی از اجرای برنامه‌های مختلف همزمان با ماه رمضان خبر داد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برگزاری برنامه‌های قرآنی از برنامه‌های اداره کل است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای غنی‌سازی اوقات فراغت اندیشیده شده است، افزود: حضور مردم در فرهنگسراها نشان از علاقه افراد جامعه به فعالیت‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/73003/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول