اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت نمایش عروسکی در اردبیل:

فرهنگ تحمل نقد‌ آثار هنری باید نهادینه شود

عبدالرضا مزاری جلالی با اشاره به اهمیت نقد آثار هنری گفت: باید شرایط نقد را فراهم و فرهنگ تحمل نقد‌پذیری را ایجاد کنیم.

فرهنگ تحمل نقد‌ آثار هنری باید نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالرضا مزاری جلالی صبح امروز در نشست تخصصی نمایش عروسکی در اردبیل اظهار داشت: آنچه که در این زمینه باید به آن توجه کنیم نقد سازنده و منصفانه است وگرنه نقد غرض‌آلود هیچ دردی را درمان نمی‌کند.

وی با اشاره به شیوه‌نامه نمایش عروسکی و تاکید آن بر استفاده از شیوه‌های خلاقانه در ساخت عروسک تصریح کرد: این امر نشان از ارزش‌گذاری به فعالیت بچه‌ها در عرصه‌‌ نمایش عروسکی دارد.

مزاری جلالی با بیان اینکه نمایش عروسکی با سایر عروسک‌ها نظیر عروسک‌بازی متفاوت است و باید همانند یک پدیده‌ی جاندار ساخته شود، یادآور شد: خلاقیت عنصر بسیار مهم در این مقوله است که در نهایت به ایجاد اتفاقات جادویی در نمایش عروسکی منجر می‌شود.

کارشناس و پیشکسوت نمایش عروسکی کشور انتخاب درست متن نمایشی، عروسک و عروسک‌گردان‌ها و موسیقی را در ایجاد یک ساختار درست برای نمایش عروسکی بسیار مهم عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت نقد آثار هنری خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست گفت: باید شرایط نقد را فراهم و فرهنگ تحمل نقد‌پذیری را ایجاد کنیم.

در این نشست که همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل برگزار شد، مدیر آفرینش‌های هنری کانون نیز در سخنانی به تعریف ارائه‌ شده ساخت خلاقانه عروسک توسط بچه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: منظور از عروسک خلاق عروسکی است که توسط خود بچه‌ها ساخته می‌شود.

آتوسا شاملو تصریح کرد: در این زمینه امروز هنرمندان ما با تولید آثار فاخر سعی کردند اصالت فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی و نمایش‌های برگرفته از آداب و رسوم ایرانی را به معرض نمایش بگذارند.

در این نشست که اجرای آن را شهرام پوردنیا کارشناس فرهنگی کانون اردبیل بر عهده داشت‌، علیرضا جلالی مدیر کانون زبان ایران و سرپرست معاونت اداری مالی کانون، سید حامد عسگری‌فر مدیر کل کانون اصفهان‌، ناهید الله‌وردیزاده مدیرکل کانون استان اردبیل، زکیه امیرپور مدیرکل کانون بوشهر و اعضای هیئت داوران و گروه‌های نمایش عروسکی حضور داشتند.

پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود در اردبیل پایان داد.

این جشنواره یکی از چهار جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی است که برترین‌های آن به جشنواره کشوری راه یافتند.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول