اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی:

فراهم آوردن امنیت و آرامش در دانشگاه از مصادیق حراست فرهنگی است

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه امروز ایران امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشور دنیاست، گفت: فراهم آوردن امنیت و آرامش در دانشگاه از مهم‌ترین مصادیق حراست فرهنگی است که این امر بر دوش عزیزان ما در حراست دانشگاه است.

فراهم آوردن امنیت و آرامش در دانشگاه از مصادیق حراست فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ملک سلیمانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: این امنیت ملی ریشه فرهنگی و اعتقادی دارد، به طوری که آحاد مردم در حفظ امنیت و آرامش ملی احساس مسئولیت می‌کنند، بنابراین نقش کلیدی خود را در این زمینه کاملاً درک کرده‌اند.

وی افزود: در جریان انتخابات ریاست جمهوری با وجود بیش از دو هزار شبکه خبرگزاری وابسته به جبهه استکبار و صهیونیست، پیوسته دشمنان نظام اسلامی تلاش کردند با انتشار اطلاعات و اخبار غلط روحیه مردم ما را تضعیف کنند، اما خوشبختانه مردم با بصیرت و بینش دینی و فرهنگی که داشتند با روحیه‌ای شاد و امیدوار حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را خلق کردند و نقش کلیدی خود را در گردش قدرت به نمایش گذاشتند.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: ترس آمریکا و اروپائیان از توفیقات مردم ایران در به نمایش گذاشتن قدرت الهی خود و چرخش قدرت در کشور است و آنها نگران این هستند که قدرت مردم ایران که ناشی از اعتقاد به اسلام است، الگوی مردم جهان قرار گیرد و منافع آنان به خطر افتد، بنابراین باید تأکید کرد که پیامدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مهم‌ترین سرفصل‌های تمدن نوین اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حال شکل‌گیری است.

سلیمانی بیان کرد: از آنجا که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و تعمیق امور فرهنگی در واحدها و مراکز دانشگاهی است و با توجه به اینکه دانشگاه کانون تجمع نخبگان است و دارای نقش کلیدی در توسعه علمی و فرهنگی کشور است، فراهم آوردن امنیت و آرامش در دانشگاه از مهم‌ترین مصادیق حراست فرهنگی است که این امر بر دوش عزیزان ما در حراست دانشگاه است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه چندین سال است که نگاه مسئولان حراست در دانشگاه‌ها یک نگاه فرهنگی است به طوری که این نگاه به یک گفتمان علمی و فرهنگی تبدیل شده است و موجب شده مسئولان حراست با دانشگاه ارتباط صمیمی‌تری با سه عنصر دانشگاه یعنی اساتید، کارکنان و دانشجویان داشته باشند و توانسته‌اند به مهم‌ترین مسئولیت‌های خود که حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی در دانشگاه‌ها است، جامه عمل بپوشانند.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: از آنجایی که امروز دانشگاه‌های کشور کانون تولید علم و فناوری است و تحقق توسعه مبتنی بر دانایی را در کشور نهادینه می‌کند، مراکز علمی و پژوهشی مورد طمع دشمنان قرار گرفته است، از این‌رو جلوگیری از نفوذ بیگانگان در جامعه علمی کشور از وظایف مسئولان امنیتی کشور است که خوشبختانه این امر در سال‌های گذشته به خوبی تحقق پیدا کرده است.

در این مراسم داود فراهانی به عنوان سرپرست حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک معرفی و از خدمات و تلاش‌های عزت‌الله میرزایی در مدت مسئولیت حراست واحد اراک تقدیر شد.

انتهای پیام/87011/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول