اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری محقق می‌شود

افزایش 180 کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد در استان اصفهان

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان از افزایش 180 کانون‌ در این حوزه تا پایان سال جاری خبر داد.

افزایش 180 کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد در استان اصفهان

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، در حاشیه گردهمایی مدیر مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه سه استان اصفهان در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با احتساب این میزان رشد کانون‌ها، کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان از یک‌هزار و 428 کانون به یک‌هزار و 608 کانون افزایش می‌یابد.

این مسئول با اشاره به این که در حال حاضر تعداد 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد در روستاهای استان اصفهان فعال است افزود: 70 درصد از 180 کانونی که تا پایان سال در استان اصفهان افزایش می‌یابد مربوط به روستاهای این استان است.

به گفته وی، افزایش کانون‌ها نسبت به سال‌های قبل به معنای اختصاص ردیف بودجه در مجلس برای این نهاد تربیتی است که با اختصاص این ردیف بودجه هیچ کس نمی‌تواند در تخصیص اعتبارات دخل و تصرف کند.

رئیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیت 15 هزار کانون در سراسر کشور گفت: یک‌هزار و 500 باب از این کانون‌ها که برابر با یک دهم از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است در این استان فعالیت دارند.

معتمدی، با اشاره به آغاز طرح تابستانه اوقات فراغت با عنوان «آسمانی‌ها» در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: گردهمایی آموزشی طرح و توجیه مفاد تفاهم‌نامه برای مدیر مسئولان 9 گانه استان اصفهان نیز در حال انجام است.

وی در ادامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را هویت اصلی شهرها دانست و گفت: کانون‌ها با بسیج تمام ظرفیت‌های شهرستان‌ها می‌توانند در اجرای برنامه‌های خود موفق و مثمر ثمر باشند.

به گفته این مسئول، محوریت اصلی برنامه‌های کانون‌ها بر اساس سیاست‌های ابلاغی از ستاد عالی مساجد در سال 92 به ویژه در ماه مبارک رمضان بوده که همانا جذب جوانان در مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی هنری سازنده و اثرگذار است.

رئیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، برگزاری کلاس‌های قرآن، تفسیر، قرائت و ترتیل قرآن، مباحث آموزشی مورد نیاز جوانان، برنامه‌های اردویی و برگزاری کلاس‌های اخلاق در رابطه با ترویج الگوهای اسلامی به جوانان را از دیگر اولویت‌های کانون‌ها به ویژه در ماه پر فیض و سرشار از رحمت رمضان برشمرد.

معتمدی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از لحاظ درجه و نوع فعالیت در سطوح عادی، فعال، معین و تخصصی عنوان کرد و گفت: ارتقای کانون‌ها در سال جاری بر اساس فعالیت‌های تبیین شده و با توجه به ظرفیت‌یابی درجه‌بندی و شاخص کیفی آن است.

وی متذکر شد: سرانه مالی هر کانون در سال جاری 4 میلیون ریال بوده و مبلغ 2 میلیون ریال نیز بر اساس شاخص‌های تبیین شده در تفاهم‌نامه مکتوب است.

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول