اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک جهاد مدرسه‌سازی دیگر

زن خیر اردبیلی با 500 میلیون تومان در اردبیل مدرسه می‌سازد

در یک حرکت ایثارگرانه و ماندگار دیگر یک زن اردبیلی‌الاصل فداکار با اختصاص 500 میلیون تومان در اردبیل مدرسه می‌سازد.

زن خیر اردبیلی با 500 میلیون تومان در اردبیل مدرسه می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد اعتبار ساخت یک مدرسه خیرین دیگر تأمین شده و عملیات احداث این مدرسه در خیابان صیاد شیرازی اردبیل به زمین زده شد.

آمنه هادی‌زاده خیر نام آشنای کشورمان که اردبیلی‌الاصل است مدرسه شش کلاسه‌ای را در خیابان صیاد شیرازی اردبیل احداث می‌کند که برای ساخت آن 500 میلیون تومان هزینه می‌کند.

این بانوی خیر پیش از این نیز در آبادان مدرسه شش کلاسه‌ای را احداث کرده و تحویل آموزش و پرورش داده است.

آمنه هادی‌زاده در این مراسم در سخنانی گفت: بنده از چند سال پیش نیت کرده بودم که در زادگاهم یک مدرسه‌ای را برای دانش‌آموزان و نسل آینده بسازم که امروز این نیت خود را عملی می‌بینم.

وی تصریح کرد: برای ساخت این مدرسه 500 میلیون تومان هزینه کنار گذاشتم که امیدوارم با ساخت و تحویل این مدرسه کمترین ادای دین را به شهرم کرده باشم.

هادی‌زاده خاطر نشان کرد: برای ساخت این مدرسه 500 میلیون تومان و ساخت مدرسه‌ای در آبادان 300 میلیون تومان هزینه کردم و قطعاً این برنامه‌ریزی‌ها سبب می‌شود تا با ادای دین بتوانم در خدمت‌رسانی به نسل آینده توفیق پیدا کنم.

این بانوی خیر با ابراز خرسندی از حضورش در اردبیل به عنوان زادگاهش و ساخت یک مدرسه خیریه برای نسل آینده اضافه کرد: هر چند بنده تحصیلات زیادی نداشتم اما همیشه آرزو داشتم فرزندان این مرز و بوم تحصیلاتی به مراتب بهتر، بیشتر و شایسته‌تر انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در سخنانی گفت: به همت خیرین تاکنون ساخت بیش از 372 مدرسه تعهد شده که بخش عظیمی از آنها نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

جواد قرآن‌نویس در ادامه سخنان خود افزود: اگر امروز بزرگان این عرصه همچون علیپورها و جعفرزاده مقدم‌ها چون نگینی تابان می‌درخشند به دلیل اهمیت و جایگاه امر نیک و خیرخواهانه مدرسه‌سازی است که قطعاً به مصداق آیه 261 سوره بقره که مثل آنهایی که انفاق می‌کنند را مثل دانه‌ای هفت خوشه بر می‌شمارد خداوند پاداش هر کس را که کار نیکی انجام دهد به او باز می‌گرداند که قطعاً این گشایش برای خیران ارزشمندتر می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: از سال 78 مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همزمان با جامعه خیرین سراسر کشور تشکیل شده و در حدود 30 درصد از کل مدارس کشور توسط افراد خیر و نیکوکار احداث شده است.

قرآن‌نویس خاطر نشان کرد: تاکنون موفق شدیم 14 جشنواره را برگزار کنیم که در کنار جشنواره‌های سالیانه سه جشنواره بانوان خیرین مدرسه‌ساز نیز در استان اردبیل برگزار شده است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: در استان اردبیل خیرین مدرسه‌ساز هرگز از قافله کمک به علم‌آموزی و یافته‌های جدید علمی غفلت نکردند بلکه در این حرکت عظیم، خیرین به عنوان بانیان نیک‌اندیش توانسته‌اند صحنه‌های زیبای معنوی را رقم بزنند.

وی با گرامیداشت یاد و نام حاج حسنعلی علیپور که فردا سالروز رحلت این بزرگ خیر کشور است، بیان کرد: حسنعلی علیپور 72 مدرسه را به عشق 72 تن از شهدای کربلا احداث کرد و از میان ما رفت ولی همیشه در تاریخ این سرزمین جاودانه است.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان یادآور شد: امروز مرحوم علیپور تبدیل به یک تفکر شده است که خیرین مدرسه‌ساز ادامه‌دهندگان اندیشه مرحوم حاج حسنعلی علیپور هستند.

انتهای پیام/62006/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول