اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصمیم استاندار و با توافق آموزش و پرورش و اوقاف

مدرسه قدیمی ایثارگران یاسوج مجتمع بزرگ تجاری می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالاخره قفل مدرسه مخروبه میدان هفتم تیر که در زمین وقفی بود شکسته شد و این مکان به مجتمع بزرگ تجاری تبدیل می‌شود.

مدرسه قدیمی ایثارگران یاسوج مجتمع بزرگ تجاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج  سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه موقوفات کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از اوایل حضورم در استان از وجود تأسیساتی از آموزش پرورش، تربیت بدنی و بهزیستی در عرصه موقوفه‌ای در مجاورت میدان هفت تیر با خبر شدم که در راستای ساماندهی آن جلسات متعددی تشکیل شد.

وی افزود: با تشکیل جلسات متعدد جهت تخلیه این عرصه توسط این دستگاه‌ها و تحویل آن به اوقاف رایزنی‌هایی صورت گرفت.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به وجود مدرسه‌ای قدیمی و غیر مطمئن در عرصه مذکور، با همکاری اداره اوقاف استان و سازمان اوقاف کشور در یکی از زمین‌های متعلق به آموزش و پرورش استان، مدرسه‌ای به مساحت تقریبی 700 مترمربع در محل زمین‌های آموزش و پرورش در دولت‌آباد طی سه الی چهار ماه آینده به همت اوقاف ساخته شده و فضای آموزشی مخروبه حاضر به یک مدرسه نوساز منتقل می‌شود.

استاندار افزود: اوقاف متناسب با برنامه‌های مدون خود و با همکاری سازمان اوقاف کشور در این عرصه آزاد شده مجتمع تجاری ـ خدماتی احداث می‌کند و در عین رونق و برداشتن گامی در راستای رشد و تحول استان، حرکتی در جهت ترویج و تعمیق فرهنگ وقف صورت می‌گیرد.

استاندار گفت: دولت می‌تواند به عنوان نهاد اجرایی با حفظ موقوفات و ایفای تعهدات کلی در راستای سیاست‌های موجود در عرصه و اعیان موقوفات در ابقا و احیای فرهنگ وقف تأثیرگذار باشد.

صابری با بیان اینکه تبیین فرهنگ و اثرات وقف با توجه به اثرات ماندگاری که این فرهنگ در طول تاریخ اسلام داشته در راستای گسترش فرهنگ وقف کارساز است، اظهار داشت: خیرات این فرهنگ در توسعه فرهنگ دینی و بعضا رفع مشکلات اقتصادی آشکار است و باید در این خصوص به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: با توسعه فرهنگ وقف در قالب اقدامات اقتصادی، می‌توان برخی از مشکلات اقتصادی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه را برطرف کرد.

انتهای پیام/82015/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول