اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل:

خیرین با روح معنوی مدرسه می‌سازند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: خیرین پرتلاش مدرسه‌ساز با روح اعتقادی، معنوی و جذابیت‌های حقیقی در عرصه خدمت به نسل آینده مدرسه ساخته و آینده پرامیدی را برای نسل آینده رقم می‌زنند.

خیرین با روح معنوی مدرسه می‌سازند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس پیش از ظهر امروز در مراسم جشن نیمه شعبان و مولودی‌خوانی که با حضور جمعی از خیرین و نیکوکاران در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: دست به خیر بودن انسان‌ها یک نعمت والا است که خداوند آن را نصیب هر کس نمی‌کند، بلکه داشتن این روحیه نیاز به تربیت مستمر و در طول سال دارد که نباید از این حقیقت غفلت کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خیرین و افراد نیکوکار با تکیه بر تربیت دینی و اسلامی به چنین اعمال خیرخواهانه دست می‌زنند، تصریح کرد: اگر امروز شهر و دیارمان خیرین نام آشنایی را نظیر علیپور به دنیا معرفی کرده است از بابت اصالت و روحیه معنوی حاکم بر این دیار است که انسان‌ها را از ارزش‌مدار و خیرخواه به بار می‌آورد که ضرورت دارد با همت و همکاری خانواده‌ها تربیت چنین انسان‌هایی به گستردگی صورت بگیرد.

قرآن‌نویس در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در عرصه مدرسه‌سازی به عنوان یک عمل خیر و خداپسندانه حقیقت موضوع نیت پاک به ظهور و بروز می‌رسد، خاطر نشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با ساخت بیش از یک‌هزار و 380 کلاس درس در قالب 340 مدرسه کاری ماندگار انجام دادند که در دیباچه زندگی و دفتر اعمال آنها و همچنین تاریخ نسل آینده ماندگار می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: 33 درصد کل مدارس ساخته شده در کشور به همت خیرین بوده و ما در قالب جشنواره‌های مختلف بالغ بر 200 میلیارد تومان در این استان تعهد مدرسه‌سازی داشتیم.

وی با بیان این مطلب که در هر ساعت 9 کلاس درس توسط خیرین کشور احداث می‌شود، بیان کرد: در این زمینه نقطه ظریف مشارکت همه‌جانبه خیرین اعم از بانوان و برادران آن هم با تمام بضاعت و سرمایه‌هایشان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ما تنها استانی در کشور هستیم که خیرین این حوزه در کنار ساخت مدرسه کار رسیدگی به دانش‌‌آموزان بی‌بضاعت و بد سرپرست و بی‌سرپرست را انجام می‌دهند که این نقطه قوت در همراهی و همسویی اهداف خداپسندانه است.

قرآن‌نویس از تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز نخبه در استان خبر داد و گفت: در کنار این فعالیت ارزشمند رسیدگی به محرومان و دستگیری از کودکان و دانش‌آموزان سرطانی نیز به همت مجموعه حمایت از کودکان مستمند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تبریک میلاد امام عصر (عج) افزود: آنچه که بستر ظهور آن حضرت را فراهم می‌آورد دست زدن به اعمال خیرخواهانه، خداپسندانه، با فضیلت و دارای ارج و قرب است که در این باب نیک‌اندیشان این استان همیشه سنگ تمام گذاشتند و در ادامه مسیر نیز تلاش و مجاهدتی خستگی‌ناپذیر دارند.

انتهای پیام/62003/ب30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول