اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مدارس حق دریافت شهریه ندارند / کمک به مدرسه اختیاری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هیچ مدرسه‌ دولتی در استان اردبیل حق دریافت شهریه را از والدین ندارد و تنها موظف هستند هزینه کتب درسی و حق بیمه را دریافت کنند.

مدارس حق دریافت شهریه ندارند / کمک به مدرسه اختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سرعین اظهار داشت: مدارس عادی و دولتی استان مطابق قوانین در هنگام ثبت نام حق دریافت شهریه ندارند و فقط هزینه کتب درسی و حق بیمه را دریافت خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه گفته شده است در هنگام ثبت نام شهریه اخذ نشود محدود به مدارس عادی و دولتی است، خاطرنشان کرد: مدارس خاص شامل استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و هیئت امنایی و همچنین مدارس غیرانتفاعی می‌توانند شهریه ثابت و فوق برنامه را از دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و به صورت اقساطی دریافت کنند تا فشار مالی ناشی از پرداخت شهریه متوجه خانواده‌ها نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: ثبت نام مدارس در حال حاضر با سیستم 3-3-3-3 در دو مقطع سه ساله ابتدایی و در دو مقطع سه ساله متوسطه متناسب انجام می‌شود و دانش‌آموزان تا 15 تیر ماه سال‌جاری فرصت دارند با در دست داشتن مدارک جهت ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

محمودزاده از اجرای طرح استفاده از لباس فرم برای دانش‌آموزان پسر از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: در مرحله اول این طرح برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به اجرا در خواهد آمد و تأکید شده است به منظور حمایت از تولید داخلی، دانش‌آموزان از پارچه‌ها و لباس‌های کاملا ایرانی استفاده کنند.

این مسئول از اجرای طرح هجرت 3 با همکاری بسیج دانش‌آموزی و سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد و بیان داشت: این طرح در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی در شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هدف این طرح را محرومیت‌زدایی، بهسازی، مرمت و تعمیر مدارس عنوان کرد و گفت: طرح هجرت 3 در قالب محرومیت‌زدایی، با نشاط سازی، مرمت و تعمیر مدارس و یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین طرح‌هایی است که در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان تاکنون مطرح شده که با مشارکت جوانان و نیروی مقاومت بسیج در بهسازی مساجد و اماکن متبرکه، برگزاری کلاس‌های آموزشی علمی و بهداشتی در مناطق روستایی و محروم به اجرا در می‌آید.

محمودزاده اولویت این طرح را تعمیر اساسی تجهیزات و آماده‌سازی فضاهای آموزشی عنوان کرد و افزود: طرح هجرت 3 ترویج ارزش‌های اسلامی و روزنه‌ای برای جذب و ورود دانش‌آموزان و جوانان بسیجی در فعالیت‌های جمعی و همچنین پربار کردن اوقات فراغت برای ایجاد و بالا بردن روحیه تعاون و غنی‌سازی و کیفیت فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/62005/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول