اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

اردبیل 80 هزار واحد صنعتی فعال دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 80 هزار واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند که این واحدهای صنعتی محصولات متنوعی را تولید و روانه بازار می‌کنند.

اردبیل 80 هزار واحد صنعتی فعال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در مراسم گرامیداشت دهم تیر روز صنعت، معدن و تجارت در اردبیل اظهار داشت: در کنار فعالیت این واحدهای تولیدی و صنعتی که زمینه‌ساز خلق حماسه اقتصادی هستند در بخش معدن نیز استان اردبیل از ظرفیت بی‌نظیر برخوردار است به طوریکه 900 میلیون تن ذخیره معدنی در استان اردبیل شناسایی شده و پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت تا یک میلیارد و 600 میلیون تن افزایش یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش صنعت و معدن موتور محرکه اقتصادی و زمینه‌ساز اشتغال مولد به همراه افزایش تولید ملی و ارزش افزوده بیشتر است که قطعاً نقش بسزایی در ارتقای سرانه تولید نیز خواهد داشت.

عزیزی خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سازمان صنایع و معادن با شناسایی ذخیره معدنی و صدور مجوز برای واحدهای تولیدی متنوع فعالیت‌ها به صورت فراگیر از دهه آخر 50 آغاز شد تا از امکانات و ظرفیت‌های معدنی و صنعتی استفاده شود.

این مسئول به تنوع محصولات تولیدی صنعتی و معدنی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد توجه به بهره‌وری بیشتر و تولید قوی و با کیفیت است.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام حماسه اقتصادی زیرساخت‌ها و زیربناهای تحقق این شعار توجه جدی به تولید، توانمندسازی صنعتگران و بسترسازی برای کارآفرینانی است که شب و روز تلاش می‌کنند تا عرصه صنعت و تولید ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: ‌برای رسیدن به مرز خودکفایی و کاهش وابستگی‌ها رقابت‌پذیری در این حوزه به همراه ارتقای کیفیت و توسعه صادرات غیرنفتی مد نظر قرار گرفته و در دستور کار می‌باشد به طوریکه ظرفیت معدنی و صنعتی استان اردبیل نیز از همین توانمندی‌ها مستثنا نیست.

عزیزی به دو اولویت عمده بخش معدن و صنعت اشاره کرد و یادآور شد: در بخش معدن با فعال شدن ستاد اجرایی استان موضوع اقتصاد و استخراج مورد توجه قرار گرفته و نحوه فعالیت‌ها نیز بیشتر مد نظر و مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: ما در سه ماهه اول امسال در سطح استان موفق شدیم 35 جواز تأسیس صنعتی با 825 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک‌هزار و 382 نفر صادر کنیم که در کنار آن 13 پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز با 151 میلیارد ریال و اشتغالزایی 206 نفر انجام شده است.

عزیزی در پایان سخنان خود افزود: انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت رونق تولیدات صنعتی و اقتصادی از محل تسهیلات صیانت، مشاغل خانگی و همچنین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بتوانیم در این زمینه یک حرکت مثبت و سازنده را رقم بزنیم.

انتهای پیام/62001/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول