اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین عنوان کرد

نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی در قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی استان قزوین است که با رفع آن می‌توان چرخه تولید این استان را فعال‌تر کرد.

نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن جمشیدیها عصر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در استان قزوین سه هزار و 556 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 53 هزار و 758 میلیارد ریال وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: در سه هزار و 556 واحد صنعتی استان قزوین برای 140 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی در استان قزوین به وجود آورده است، بیان کرد: این مشکلات با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله قوه قضائیه و استانداری، شرکت‌های مرتبط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برطرف شده است.

جمشیدیها با بیان اینکه سال گذشته برای رفع مشکلات 300 واحد صنعتی 319 مصوبه در قزوین تصویب شده است، ابراز داشت: از این آمار 29 مصوبه در حال پیگیری، 70 مصوبه در دست اقدام، 30 مصوبه تاکنون به دلایل برخی مشکلات انجام نشده و مابقی انجام شده است.

وی نقدینگی را از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین عنوان و بیان کرد: این عامل موجب شده که سرمایه برای تکمیل پروژه‌ها و سرمایه در گردش شرکت‌ها با مشکلاتی مواجه شود که برای رفع این مشکلات اقدامات لازم در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه 274 مصوبه با اعتبار 595 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی استان قزوین تصویب شده است، اظهار داشت: این واحدها برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شدند تا بتوانند مشکل نقدینگی‌شان را برطرف کنند.

این مسئول با بیان اینکه 6 میلیارد تومان از محل طرح صیانت از واحدهای تولیدی در اختیار استانداری قزوین قرار گرفته است، یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی معاون برنامه‌ریزی استانداری وام‌های بلاعوض به برخی از واحدهای‌ صنعتی که ضرورت تزریق نقدینگی را داشتند، پرداخت کرد.

جمشیدیها با اشاره به اینکه امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، بیان کرد: خلق حماسه اقتصادی فقط به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست و باید برای خلق این حماسه در کشور همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان با یکدیگر همگام و متحد شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه همایش تجلیل از صنعتگران روز سه‌شنبه یازدهم تیر ماه ساعت 10 صبح برگزار می‌شود، اذعان داشت: در این همایش 30 نفر از صنعت‌کاران پیشکسوت و کارآفرینان واحدهای صنعتی نمونه با حضور مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار قزوین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دهم تیر ماه به نام روز ملی صنعت و معدن نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: این روز را به کارآفرینان، صنعت‌کاران، صاحبان، مدیران و کارگران صنعت و معدن تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول