اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد

پیش‎بینی تولید 63 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی در طارم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش‏بینی می‎شود در سال‌جاری 63 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از اراضی شهرستان طارم برداشت شود.

پیش‎بینی تولید 63 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی در طارم

مسعود زنگنه امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برداشت این محصول در ارضی شهرستان طارم آغاز شده است و نسبت به میزان برداشت آن برآوردهایی صورت گرفته است.

وی به محصول گوجه فرنگی شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: محصول گوجه‌فرنگی یکی از محصولات مهم در شهرستان طارم محسوب می‏شود و همواره نسبت به آن حساسیت لازم وجود داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه یک‌هزار 800 هکتار از اراضی شهرستان طارم زیر کشت این محصول قرار گرفته است، یادآور شد: با توجه به سطح کشت موجود امید است شاهد برداشت حداکثری این محصول باشیم.

وی با بیان اینکه کمیت و کیفیت محصول تولیدی شهرستان طارم مناسب است، خاطرنشان کرد: محصول تولیدی شهرستان طارم دارای کیفیت قابل قبولی است.

زنگنه به نیاز استان به این محصول اشاره کرد و گفت: حجم تولید محصول گوجه‌فرنگی ظرفیت پاسخگویی به نیاز استان را دارد و می‏توان از آن برای صادر به سایر استان‏ها بهره گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه استان‏‌های همسایه استان از محصول تولیدی طارم بهره‎مند می‎شوند، افزود: استان‎های تهران، قزوین، گیلان، مازندران، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی از جمله استان‏‌هایی هستند که از محصولات تولیدی استان استفاده می‏کنند.

وی به اقدامات انجام شده برای توسعه کشت و برداشت این محصول اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی طارم نسبت به انجام اقدامات آموزشی و ترویجی فعالیت‏های مناسبی صورت داده است.

زنگنه از برگزاری کلاس‏‌های آموزشی برای کشاورزان خبر داد و تاکید کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم نسبت به آموزش کشاورزان اقدام کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه برای توسعه کشت محصول گوجه‌فرنگی اقدام به تامین نهاده‎های مورد نیاز برای کشاورزان شده است، افزود: تامین نهاده برای کشت این محصول برای کشاورزان به صورت مناسب انجام شده است.

وی ارائه آموزش‏های فنی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‎های فنی برای افزایش بهره‎وری تولید محصولات موثر است.

زنگنه به خانوارهای بهره مند از کشت محصول گوجه‌فرنگی اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد بهره‎برداران این محصول یک‌هزار و 900 خانوار است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به ارقام کشت شده محصول گوجه‌فرنگی، خاطر نشان کرد: از ارقام کشت شده می‎توان به رقم ارلی، وای، وای اف اشاره کرد.

انتهای پیام/73007/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول