اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد

جلوگیری از ورود واسطه‌گران در عرصه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وفاق و همدلی در بین کشاورزان، گندم‌کاران از ورود واسطه‌گران جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ورود واسطه‌گران در عرصه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صفری پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان گندم‌کار این استان که در سالن باغستان این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: گندم یک محصول استراتژیک کشور است که در چند سال اخیر با همت و تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان توانسته‌ایم در زمینه تولید این محصول به حد مطلوبی برسیم.

وی افزود: با اتکا بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود بر پایه توسعه پایدار؛ کشاورزی کشور را به سمتی حرکت داد تا به بهره‌وری بیشتر ، تولید بیشتر و هزینه کمتر سوق داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به نقش کشاورزان گندم‌کار در تولید این محصول اشاره کرد و گفت: کشاورزان گندم‌کار همواره به عنوان بازوی توانمند در کنار دولت حضور دارند.

صفری تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود و بکارگیری روش‌های نوین کشاورزی می‌توان در راستای ارتقای تولید بیشتر و باکیفیت‌تر و تأمین امنیت غذایی مردم گام برداشت.

این مسئول اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از  161 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت گندم رفته است.

مدیرکل غله استان قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از سوی دولت در سال جاری نیز همانند سنوات قبل انجام می‌شود.

فریبرز انوری‌فرد نرخ تضمینی خرید گندم دولتی را در سال جاری هفت هزار و 200 ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک عامل (سپه) وجه گندم‌های تحویلی ظرف مدت 24 ساعت به  گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

به گفته وی برای سهولت در امر خرید علاوه بر مراکز خرید دولتی و بخش خصوصی، مراکز تعاون روستایی استان نیز نسبت به تحویل گندم اقدام خواهند کرد.

انوری‌فرد اضافه کرد: در سال جاری برای کاهش هزینه‌های حمل گندم برای کشاورزان گندم‌کار؛ قرارداد مباشرت در کل استان با تعاون روستایی بسته شده است.

انتهای پیام/2667/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول