اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان قلعه‌گنج:

قلعه‌گنج ‌پزشکی قانونی و بازداشتگاه در حوزه قضایی ندارد

دادستان قلعه‌گنج با بیان اینکه نبود پزشکی قانونی و عدم وجود بازداشتگاه از مهم‌ترین مشکلات در حوزه قضایی این شهرستان است، گفت: ‌نبود آنها موجب مشکلات فراوانی برای مردم این منطقه شده است.

قلعه‌گنج ‌پزشکی قانونی و بازداشتگاه در حوزه قضایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، مسلم سالاری پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان قضایی این شهرستان اظهار داشت: از 14 مرداد سال 91 که دادسرای عمومی و انقلاب قلعه‌گنج تاسیس شده است، تعداد یک‌هزار و 621 پرونده وارد حوزه قضایی این شهرستان شده و یک‌هزار و 684 پرونده مختومه شده است.

وی افزود: آمار پرونده مختومه به لحاظ اینکه قبلا در دادگاه عمومی مطرح شده‌اند، 327 پرونده بوده است که با آمدن دادسرا به پرونده‌های وارده به این بخش اضافه شدند و در حال رسیدگی هستند.

سالاری بیان داشت: در سه ماهه اول سال جاری مجموع 597 پرونده وارد حوزه قضایی شهرستان شد که 598 پرونده خروجی داشته و 346 پرونده موجودی سال قبل هستند.

دادستان قلعه‌گنج با بیان اینکه دادسرا عهده‌دار رسیدگی به جرائم کیفری است و دادگاه‌ها آمار جداگانه‌ای دارند که پرونده‌های مجرمیت و کیفر خواست از دادسرا به به دادگاه ارسال می‌شوند، خاطر نشان کرد: عدم آگاهی از قوانین و حقوق فردی هر شخص دستگاه قضا را با مشکل روبه‌رو و اطاله دادرسی را زمان‌بر می‌کند.

وی افزود: بی‌تفاوتی مردم در نگهداری از اموال و اثاثیه منزل آنها سبب ایجاد بسیاری از پرونده‌های قضایی می‌شود و سارقان و طمع افراد سودجو را برانگیخته تا از این سهل‌انگاری سوءاستفاده کنند.

سالاری عنوان کرد: نبود پزشکی قانونی و عدم وجود بازداشتگاه از مهم‌ترین مشکلات در حوزه قضایی شهرستان قلعه‌گنج است که نبود آنها موجب مشکلات فراوانی برای مردم این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه تشریفات قبل از ازدواج در بین جوانان رعایت نمی‌شود و گاها مشکلات اجتماعی را به بار می‌آورد، گفت: مردم در جنوب کرمان با تعصبات خاص و فرهنگ‌های سنتی خود در این پدیده با مشکل روبه‌رو می‌شوند که روند رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی می‌کند.

انتهای پیام/80004/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول