اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

قانون‌مداری و قانون‌گرایی محور اصلی عملکرد قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: قانون‌مداری و قانون‌گرایی محور اصلی عملکرد قوه قضائیه است.

قانون‌مداری و قانون‌گرایی محور اصلی عملکرد قوه قضائیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به برگزاری انتخابات سالم و بدون تخلف در استان اشاره کرد و اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره نیز همچون ادوار گذشته انتخابات سالم و بدون هیچ‌گونه تخلفی از سوی کاندیداها برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در چند دوره گذشته هیچ پرونده‌ای مبنی بر تخلف در استان زنجان وجود نداشته است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات افزود: خوشبختانه در ایام انتخابات هیچ پرونده و اتهامی علیه هیچ یک از مراجع تشکیل نشد و این نشان از شور و شعور بالای مردم استان است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و همچنین شهدای هفت تیر اظهار داشت: در راس شهدای هفت تیر شهید دکتر بهشتی است که آن بزرگوار الگوی نمونه برای همگان در رفتار است.

گل‌محمدی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط دادگستری استان زنجان در طول سال افزود: یکی از محورهای اصلی عملکرد قوه قضائیه قانون‌مداری و قانون‌گرایی است.

وی با بیان اینکه کارکنان دادگستری استان در محور فعالیت‌های خود قانون‌گرایی را به اجرا می‌گذارند، اضافه کرد: مسئولان دادگستری بدون در نظر گرفتن بحث‌های سیاسی و با محوریت قانون در برقراری نظم و عدالت در جامعه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تعامل و ارتباط قوه قضائیه با سایر دستگاه‌های اجرایی مطلوب است، تصریح کرد: همه تعاملات و ارتباطات در این اداره کل بر محوریت قانون صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بازدارنده و پیشگیرانه در دادگستری زمینه برقراری نظم و انضباط را در جامعه فراهم می‌سازد، اضافه کرد: دادگستری استان در صورتی که هنجارشکنی در زمینه اخلال نظم عمومی وجود داشته باشد، نسبت به برخورد با آن اقدام می‌کند.

گل‌محمدی با بیان اینکه در حال حاضر نظم عدالت مهم‌ترین وظیفه دادگستری محسوب می‌شود، اذعان داشت: توجه به کرامت و شان انسانی روشنگری وظایف و ... از جمله موضوعاتی است که مورد توجه کارکنان دادگستری استان در عملکرد است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه قوه قضائیه علاوه بر مقابله با جرم در زمینه پیشگیری از وقوع ناهنجاری‌ها نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد، افزود: حفظ حقوق شهروندی و حفظ حقوق بیت‌المال نیز از دیگر موضوعاتی است که در مورد توجه دادگستری استان است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد پرونده‌های رسیدگی شده توسط دادگستری استان اذعان داشت: سال گذشته از مجموع پرونده‌هایی که به شورای حل اختلاف ارجاع داده شده 43 درصد منجر به صلح و سازش شد.

انتهای پیام/73005/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول