اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اعلام کرد

راه‌اندازی 4 دادگاه سیار در بوشهر طی هفته قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در هفته قوه قضایی چهار دادگاه سیار در شهرهای آب پخش، کاکی، بردخون و پشتکوه راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 4 دادگاه سیار در بوشهر طی هفته قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر بحرانی عصر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی‌، دادگاه‌های سیار در استان بوشهر پیش‌بینی شده است که با راه‌اندازی آنها از اطاله دادرسی کاسته می‌شود.

وی از مستقل شدن سه دادگاه بخش خبرداد و افزود: اطاله دادرسی در دادگاه‌های استان بوشهر از یکسال در سال85به دو ماه در سال گذشته کاهش یافته است و این درحالی است که اکنون بیش از 47 پست قضایی در استان بوشهر متصدی ندارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه اکنون 120 پست قضایی در استان بوشهر فعال است تصریح کرد: در این استان 167پست قضایی تعریف شده است که 32درصد آنها  فعال نیستند.

بحرانی افزود: درحوزه اداری دادگستری استان بوشهر ‌نیز 40 درصد پست‌ها خالی از متصدی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 90 هزار و 336 پرونده به دادگاه های عمومی‌، دادسرا و دادگاه تجدید نظر استان بوشهر وارد شده است بیان کرد: سال گذشته66هزارو 266 پرونده نیز وارد شوراهای حل اختلاف شد که از این تعداد 65هزار و 183 فقره مختومه و 21هزار و 528 پرونده منجر به صلح و سازش شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهراز صدور رای 2 هزار و 324 فقره از پرونده‌ها طلاق در سال گذشته خبرداد و افزود: یک هزار و 720 مورد آن به صورت توافقی‌، 437 ‌با شکایت زوجین و 167 مورد با شکایت یکی از زوجین منجر به صدور رای شد.

انتهای پیام/66006/ش20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول