اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی اسدآباد:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند حمایت قوه قضائیه است

فرمانده نیروی انتظامی اسدآباد تغییر نوع مواد مخدر از سنتی به صنعتی را یک تهدید و آسیب اجتماعی دانست و گفت: برای مبارزه با مواد مخدر حمایت قوه قضائیه از نیروی انتظامی یک ضرورت است.

مبارزه با مواد مخدر نیازمند حمایت قوه قضائیه است

محسن اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه نیاز به قوه قهریه در بحث مسائل مربوط به سارقان، اراذل و اوباش، مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسائل یک نیاز ضروری است، اظهار داشت: در هر مأموریتی که قوه قضائیه از نیروی انتظامی حمایت کرده ما موفق‌تر عمل کرده‌ایم که قطعاً در بحث مبارزه با مواد مخدر نیز به یاری این سازمان نیاز داریم که کم و بیش این حمایت بوده است.

وی با بیان اینکه وجود معتادان پرخطر مسئله‌ای است که ما با آن درگیریم چرا که نگهداری آنان با ما نیست، اذعان داشت: ما در سنوات گذشته با اعتبارات استان کمپی را دایر کردیم که به دلیل هزینه‌های زیاد نتوانستیم آن را ادامه دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی اسدآباد ادامه داد: با هماهنگی و همکاری پلیس استان و مراکز درمانی این کمپ مجدداً در مرکز استان ایجاد و اعتباری را به آن اختصاص داده شده است.

وی گفت: شهرستان‌ها می‌توانند با شناسایی معتادان پرخطر و انتقال آنان به این مرکز برای درمان آن‌ها اقدام کنند.

اقبالیان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال 34 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف و ضبط  شده است، افزود: در این راستا 50 نفر توزیع‌کننده مواد دستگیر شده‌اند که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی اقدامات پلیس را بستگی به میزان مشارکت مردم دانست و افزود: کشفیات خوبی که در سال گذشته در استان و به تبع آن در شهرستان داشتیم دلیل بر همراهی و اطلاعاتی است که مردم در اختیار پلیس قرار داده‌اند.

فرمانده انتظامی اسدآباد اضافه کرد: باید گفت که مردم و سازمان‌های مختلف هر چه بیشتر با نیروی انتظامی مشارکت داشته باشند ما نیز می‌توانیم اقدامات خوبی را در زمینه مبارزه با این معضل بزرگ انجام دهیم.

وی یادآور شد: هنوز مردم به عنوان یک مطالبه اجتماعی از نیروی انتظامی انتظار دارند که در زمینه مواد مخدر بهتر عمل کند.

اقبالیان از انهدام 100 تن انواع مواد مخدر در سراسر کشور در مراکز استان‌ها در هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: این کشفیات به صورت گرم یا کیلویی به دست آمده که در راستای هفته مبارزه با مواد مخدر در مراکز استان‌ها منهدم خواهد شد.

وی استفاده از سگ‌های موادیاب در هنگام مأموریت‌ها را یک ضرورت خواند و گفت: با توجه به اینکه مواد مخدر به صورت پنهانی انجام می‌شود نیاز است که تجهیزات ما به‌روز شود.

فرمانده انتظامی اسدآباد تغییر نوع مواد مخدر از سنتی به صنعتی را یک تهدید و آسیب اجتماعی دانست و تصریح کرد: خیلی از کشورهای غربی دست در دست یکدیگر برای نابود کردن کشور ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند که امروزه یکی از سرمایه‌گذاری آن‌ها در زمینه مواد مخدر از نوع صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: لابراتورهای مشخصی که در برون‌مرزی از تریاک به هروئین تبدیل می‌‌کرد امروز در آشپزخانه غربی‌ها با استفاده از مواد شیمیایی آن را به مواد صنعتی شیشه تبدیل می‌کنند.

اقبالیان افزود: امروزه هر چند آمار معتادان در سطح جامعه کاهش داشته اما تغییر نوع استفاده آن‌ها از مواد موجب شده که مسئله مواد مخدر به مراتب خطرناک‌تر از قبل باشد.

وی از ساخت فیلم‌های تلویزیونی از طریق سازمان صدا و سیما کشور، حضور کارشناسان پلیس مبازره با مواد مخدر در جوامع هدف مانند مدارس و کانون‌های کمیته امداد، نصب بنر، چاپ مقالات در روزنامه‌ها را از برنامه‌های نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول