اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت:

کارکنان نمونه دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه میناب تجلیل شدند

به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه قضات و کارکنان نمونه دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در میناب تجلیل شدند.

کارکنان نمونه دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه میناب تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در این مراسم با تقدیر از اقدامات دادگستری این شهرستان، تحول و پیشرفت در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم را نشانه عملکرد خوب دستگاه قضایی در میناب عنوان کرد.

عباس خدادادزاده در ادامه جایگاه قضا و قضاوت را دارای ظرافت و حساسیت خاص دانست و گفت: قضاوت در عین این که دارای جایگاه رفیع اجتماعی است از خطرناک‌ترین و حساس‌ترین منسب‌ها است.

وی با ذکر فرمایشی از امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر به عنوان حاکم مصر، به بیان ویژگی‌های قاضی نسبت به سایر مسئولان در یک نظام پرداخت و افزود: برتری علمی و عملی، پرهیز از خشم و لجاجت، وارستگی از طمع و خودپسندی، ژرف نگری و همه جانبه نگری، تیز هوشی و زیرکی، پرحوصله بودن و توانایی در استدلال از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد قاضی از منظر مولای متقیان است.

وی همچنین جایگاه قضاوت در نظام اسلامی ایران را رفیع عنوان کرد و بیان داشت: در نگاه کلی، استقلال، دانش و اقتدار از ویژگی‌های بارز دستگاه قضا است.

فرماندار ویژه میناب حفظ اقتدار دستگاه قضا را حفظ اعتبار نظام دانست و ادامه داد: قوه قضائیه در بین مردم دارای اعتبار ویژه‌ای است و سلامت اجتماعی در کنار برقراری امنیت و اجرای عدالت از خواسته‌ها و مطالبات مردم از این دستگاه است.

رئیس شورای تامین شهرستان میناب اظهار داشت: دستگاه قضایی باید آنقدر قدرتمند و کارآمد باشد و به برنامه‌های خود بپرداز که مظلوم بدون کم‌ترین ترسی آن را ملجا و مامن خود بداند.

رئیس دادگستری میناب نیز افزود: دادگستری میناب به عنوان بخشی از دستگاه قضایی کشور با همکاری و همدلی با مجموعه قضایی و اداری، همراه با اهداف علی نظام اسلامی گام برداشته است.

منوچهر خیرخواه قدرت قوه قضائیه را ضامن جلوگیری از نقض قوانین عنوان کرد و گفت: تصویب قانون در یک کشور از اهمیت بالایی برخوردار است ولی حفظ آن و جلوگیری از نقض قانون اهمیت بیشتری دارد.

در این آئین که در سالن اجتماعات دانشکده فنی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد از 30 نفر از قضات، اعضای شوراهای حل اختلاف و کارکنان دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه تجلیل به عمل آمد.

علاوه بر تجلیل از تلاش اعضای شورای تامین، همچنین از سوی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح سپاس از رئیس دادگستری میناب قدردانی شد.

انتهای پیام/88004/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول