اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3/چهارمین سالگرد ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر

شمس‌آبادی: دوستداران میراث فرهنگی فراموش شده‌اند

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: دوستداران میراث فرهنگی، پس از ثبت جهانی آثار تاریخی به نوعی فراموش شده‌اند.

شمس‌آبادی: دوستداران میراث فرهنگی فراموش شده‌اند

احمد شمس‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر به مناسبت چهارمین سالروز ثبت جهانی آثار سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اظهار کرد: پیش و حین ثبت جهانی از ظرفیت انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی استفاده زیادی شد ولی پس از ثبت جهانی این ظرفیت مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه باید از توان انجمن‌ها برای شناخت آثار تاریخی شوشتر استفاده کرد، گفت: باید از ظرفیت‌های بالقوه مردمی و به ویژه توانمندی دوستداران میراث فرهنگی برای بهبود وضعیت آثار تاریخی شهرستان شوشتر به ویژه آثار ثبت جهانی استفاده کنیم.

شمس‌آبادی با اشاره به اینکه باید توسعه گردشگری را در دستور کار قرار دهیم، افزود: شوشتر در صنعت توریست آثار تاریخی بسیار زیادی برای معرفی دارد و مشکلات اساسی در حضور گردشگران دارد که خود پای این صنعت را در این شهر تاریخی لنگان کرده است.

وی با اشاره به اینکه دوستداران میراث فرهنگی توانمندی زیادی برای رفع مشکلات دارند، خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از توانمندی دوستداران میراث فرهنگی می‌توان مشکلات زیادی را در این حوزه برطرف کرد و امید است که از این توانمندی‌ها استفاده بیشتری شود.

*زیرساخت‌های گردشگری شوشتر تامین شود

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر گفت: در شرایط کنونی سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس با سمبل سازی در حال جذب توریسم هستند ولی در ایران از داشته‌های تاریخی و طبیعی خود استفاده نمی‌کنیم.

شمس‌آبادی تصریح کرد: داشته‌های میراث فرهنگی هم از نظر طبیعی و هم از نظر تاریخی در سطح کشور بسیار زیاد است که باید برای معرفی این داشته‌ها تلاش بیشتری شود.

این دوستدار میراث فرهنگی شهرستان شوشتر در پایان بیان کرد: شهرستان شوشتر هنوز هتلی برای اسکان گردشگران ندارد و به این دلیل حضور گردشگران در شوشتر تاثیر به‌سزایی در اقتصاد این شهر تاریخی ندارد و باید در این باره تلاشی جدی کرد تا از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت بیشتری شود.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول