اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی 135 حلقه چاه آبی دارد/کاهش هدررفت آب ‌به 28 درصد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 135 حلقه چاه آب شرب وجود دارد.

خراسان جنوبی 135 حلقه چاه آبی دارد/کاهش هدررفت آب ‌به 28 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمجتبی عراقی‌زاده ظهر امروز در نشست تخصصی آب، کشاورزی و محیط زیست شورای اطلاع‌‌رسانی صنعت آب خراسان جنوبی اظهار کرد: پنجم تیر‌ماه و پنجمین روز هفته آب با نام آب، محدودیت منابع و مصرف بهینه نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه آب به عنوان مهم‌ترین سرمایه در اخیار انسان بوده که باید به نحو احسنت از آن استفاده کند، اذعان داشت: آب امانتی از آیند‌گان است که باید به خوبی از آن محافظت کرد تا آنها بتوانند از آن استفاده کنند.

برداشت 44 میلیون متر مکعب آب در بخش شرب شهری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی استان کم آبی است و باید گام‌های خوبی در ارتباط با راندمان کشاورزی برداشته شود.

عراقی‌‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد مردم خراسان جنوبی بیشتر بر پایه کشاورزی است، گفت: اقتصاد خراسان جنوبی را در آینده باید به سمت صنعت پیش‌ برد و این کار بسیار مشکل است.

وی از جمعیت شهری 400 هزار نفری که با مشکل کمبود آب مواجه هستند خبر داد و افزود: منابع آب شهری مورد تهدید کمی و کیفی قرار دارند.

کاهش میزان هدررفت آب در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی حدود 135 حلقه چاه آب شرب وجود دارد، متذکر شد: در بخش شرب شهری سالانه 44 میلیون متر مکعب برداشت آب وجود دارد.

عراقی‌زاده از کاهش هدررفت آب در خراسان جنوبی از میزان 38 درصد به 28 درصد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه مقدار نزولات جوی خراسان جنوبی بسیار کم بوده و هیچ استفاده‌ای از آب مهمتر از استفاده برای شرب نیست باید صرفه‌جویی بیشتری در زمینه بهینه مصرف کردن آب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین میزان اشتغال را در خراسان جنوبی دارا است، یادآور شد: بیشترین آب مصرف شده در استان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بیشترین آلودگی آب توسط بخش کشاورزی به علت استفاده از کود‌های شیمیایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/69021/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول