اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان صورت گرفت

راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی تولید کتیبه‌های سفالی در زنجان

نخستین مرکز تخصصی تولید کتیبه‌های سفالی و نقوش برجسته در استان زنجان افتتاح و راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی تولید کتیبه‌های سفالی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین مرکز تخصصی تولید کتیبه‌های سفالی زیرنظر مرکز آفرینش‌های هنری رضوان در راستای توسعه آموزش‌ها و تولیدات هنری در زمینه معماری اسلامی و سفال با همکاری شرکت طراحان نو اندیش در فرهنگسرای قرآن و عترت راه‌اندازی شده است.

معاون فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان با بیان اینکه این مرکز مجهز به کارگاه تولید، آموزش و کوره پخت سفال و نقوش برجسته است، ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این مرکز تولید کتیبه‌های قرآنی و فرهنگی برای ارائه به مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و محیط‌های اداری و تجاری است.

علیرضا رحمانی، فعال‌سازی نیروهای انسانی علاقه‌مند در این حوزه و هدایت هنرمندان علاقه‌مند به سوی تولید آثار و هنرهای اسلامی را از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز تخصصی تولید کتیبه‌های اسلامی برشمرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش سفال‌گری برای تمام مقاطع سنی کودکان، نوجوانان، جوانان  و بزرگسالان از جمله برنامه‌های این مرکز در آینده به شمار می‌رود.

وی، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی مرتبط و برپایی نمایشگاه‌های مناسبتی در محل فرهنگسرا را از دیگر برنامه‌های مرکز تخصصی تولید کتیبه‌های اسلامی دانست و یادآور شد: شرکت در نمایشگاه هنری در فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان در آینده نزدیک از دیگر اقدامات این مرکز اعلام شده است.

معاون فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان اذعان داشت: علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه هنر و معماری اسلامی در تمام مقاطع سنی با رویکرد آموزشی و ورود به عرصه کار، تولید و بازار، به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند همه روزه از ساعت 8 تا 14 به فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان به نشانی خیابان شهدا ساختمان سابق فرمانداری مراجعه کنند و یا با شماره 3264263 تماس بگیرند.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر فعالیت این مرکز با تهیه کتیبه‌های  قرآنی و تصویری در حال اجرا و رونمایی است.

انتهای پیام/73006/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول