اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

اجرای برنامه‌های قرآنی در 25 امامزاده‌ استان البرز

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز از اجرای طرح ویژه ضیافت الهی و برنامه‌های قرآنی در 25 امامزاده این استان خبر داد.

اجرای برنامه‌های قرآنی در 25 امامزاده‌ استان البرز

حسین امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و استقبال بیشتر مردم در این ماه از برنامه‌های فرهنگی و معنوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز چندین برنامه معنوی ویژه این ماه طراحی کرده است.

وی تصریح کرد: محور اصلی برنامه‌های فرهنگی و معنوی که از سوی اداره فوق در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، برنامه‌های قرآنی است و اولویت اصلی ما در این ترویج و تعلیم مفاهیم قرآنی به ویژه برای نسل جوان است.

* برگزاری محافل انس با قرآن در استان البرز

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: اکثر برنامه‌های فوق در اماکن مقدس و متبرکه استان و امامزاده‌های البرز برگزار می‌شود.

امینی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره برگزاری محافل انس با قرآن است که تاکنون برای برگزاری 12 محفل در 12 امامزاده در ماه مبارک رمضان هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی بیان داشت: محافل انس با قرآن از نخستین روز ماه مبارک رمضان در 12 امامزاده استان البرز برگزار می‌شود که اطلاع‌رسانی لازم درباره زمان و مکان آن‌ها به زودی انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: همچنین در تمام 25 امامزاده استان طرح ویژه ضیافت الهی برگزار می‌شود و بر اساس آن برنامه‌های متعدد قرآنی در این امامزاده‌ها اجرا طی ماه مبارک رمضان و به صورت هر روزه اجرا خواهد شد.

به گفته امینی طی ماه مبارک رمضان، هر روز در تمام امامزاده‌های استان البرز برنامه قرائت قرآن طی ساعاتی مشخص و با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود.

* ضرورت جذب بیشتر جوانان به محافل قرآن

وی تاکید کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند، دشمنان اسلام و انقلاب به صورت بی‌وقفه علیه باورها و ارزش‌های دینی و معنوی مسلمانان توطئه می‌کنند و هدف اصلی آنها نیز نسل جوان است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: برای خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی غرب علیه باورها و ارزش‌های نسل جوان، باید آنها را بیش از گذشته جذب محافل قرآنی کنیم و هدف اصلی این اداره از اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی ویژه ماه مبارک رمضان، حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های قرآنی است.

امینی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب و جذب بیشتر جوانان به محافل قرآنی موفق باشیم.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول