اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه مدینة‌الرسول (ص) قزوین:

15 نفر از اعضای مؤسسه مدینةالرسول قزوین حافظ کل قرآن شدند

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینةالرسول (ص) قزوین گفت: 15 نفر از دانش‌آموزان پسر عضو این مؤسسه، حافظ کل قرآن کریم شدند.

15 نفر از اعضای مؤسسه مدینةالرسول قزوین حافظ کل قرآن شدند

سلیمان بهاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در این مؤسسه تربیت این 15 حافظ کل قرآن کریم طی سه تا پنج سال انجام شده است.

بهاری با اشاره به شرایط و شیوه حفظ قرآن کریم ‌اظهار داشت: هر کس مطابق با شرایط خود باید شیوه حفظ را انتخاب کند، ولی معمولا شروع خوب با سرعت متوسط است که در ادامه راه و پس از یک یا دو سال می‌توان آن را به سرعت خوب یا سرعت خیلی بالا تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینةالرسول (ص) قزوین کار خود را از تیر ماه سال 1386 آغاز کرده است، بیان کرد: با گذشت شش سال از فعالیت مؤسسه تاکنون بیش از 5 هزار نفر از دانش‌آموزان قزوینی در دوره‌های روخوانی و تجوید قرآن کریم شرکت کرد‌ه‌اند.

بهاری با بیان اینکه قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت است، ادامه داد: این مؤسسه طی پنج سال گذشته موفق به تربیت 460 حافظ دختر و پسر دانش‌آموز در جز‌ءهای مختلف قرآن شده است.

به گفته وی، از این تعداد حافظ قرآن‌، 200 نفر حافظ جزء سی‌ام، 30 نفر حافظ بیست جزء، ‌60 نفر حافظ 10 جزء، 70 نفر حافظ پنج جزء و 100 نفر حافظ سه جزء قرآن کریم هستند.

وی ‌خاطر نشان کرد: تاکنون 400 نفر در دوره مفاهیم قرآن و 100 نفر در دوره صوت و لحن این مؤسسه تربیت شده‌اند و موفق به کسب مقام‌های برتر استانی و کشوری شده‌اند.

بهاری با اشاره به اینکه قرآن کریم در تمام مراحل زندگی، رهبر و راهنمای انسان به طرف کمال است، گفت: این مؤسسه برگزارکننده انواع دوره‌های قرآنی حفظ‌، مفاهیم، ترجمه و تفسیر قرآن کریم‌، صوت و لحن است.

به گفته وی، همچنین دوره شکوفه‌های قرآنی ویژه خردسالان نیز در این مؤسسه برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مدینةالرسول (ص) قزوین، شناسایی و جذب نونهالان و دانش‌آموزان با استعداد و تبدیل آن‌ها به نخبه‌های قرآنی در استان قزوین و کشور، تربیت حافظان قرآن به همراه مفاهیم و تفسیر قرآن، برگزاری دوره‌های مربی قرآن کریم، تربیت مؤذنان خوش صدا، تشکیل گروه‌های تواشیح، برگزاری جلسات قرائت قرآن، ارتقای سطح قرآنی مدارس با حضور نخبگان قرآنی و برگزاری مراسم مذهبی شبی با قرآن و دعا را از مهم‌ترین اهداف تأسیس و تشکیل مؤسسه قرآنی مدینةالرسول (ص) قزوین برشمرد.

انتهای پیام/77004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول