اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نیمه شعبان و با حضور استاندار بوشهر صورت گرفت

برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی(عج) در دهکده قرآنی چارک دشتی

همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) صبح امروز جشن باشکوهی در مسجد جامع الزهرای دهکده قرآنی چارک دشتی برگزار شد.

برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی(عج) در دهکده قرآنی چارک دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این آیین با شکوه چهار هزار نفری که تمام اهالی دهکده قرآنی چارک حضور داشتند، استاندار بوشهر با تبریک شب میلاد حضرت قائم، مهدی موعود(عج) با بیان اینکه انتظار فرج از برترین اعمال است، اظهار داشت: منتظران فرج از جایگاه ارزشمندی نزد خداوند برخوردار هستند و مانوس بودن به قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) راه‌های رشد و کمال انسان در ابعاد گوناگون را فراهم می‌سازد.

فریدون حسنوند با تاکید بر این نکته که مانوس بودن اهالی روستای چارک، موفقیت این روستا را مهیا ساخت، خاطرنشان کرد: تبدیل روستای چارک به دهکده جهانی قرآنی نتیجه انس و وابسته بودن مردم این دیار با قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) است.

استاندار بوشهر با تشریح روند انتخاب این روستا برای حضور رئیس جمهور و افتتاح همزمان 4300 طرح روستایی در بهمن سال گذشته، بیان کرد: عوامل دفتر رئیس جمهور برای انتخاب یک روستا در سراسر کشور به عنوان روستای نمادین برای افتتاح همزمان 4300 طرح‌ روستایی آغاز شد که یک گروه به استان بوشهر اعزام و بررسی‌های زیادی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های لازم روستای چارک در کشور برای این منظور انتخاب شد، افزود: تمسک جستن با خداوند تبارک و تعالی، مانوس بودن با قرآن کریم، زمینه رشد و تعالی مردمان آن منطقه فراهم می‌شود و بدون شک امام زمان(عج) توجه خاصی به این سرزمین و مردمان آن خواهد کرد.

حسنوند افزود: با سفر رئیس جمهور به روستای چارک، از زبان ایشان چارک به دنیا معرفی شد و این روستا به عنوان دهکده قرآنی جهان اسلام تعیین شد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: تمام رسانه‌ها از چارک به عنوان دهکده قرآنی کشور یاد می‌کنند و مردم ایران اسلامی و حتی دیگر کشورها نام این روستا را برای همیشه در اذهان خود نگه می‌دارند و این نتیجه مانوس بودن مردم متدین و با خلوص این روستا با کتاب وحی و ارتباط قلبی آنان با ائمه معصومین (ع) به ویژه امام زمان(عج) است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه خدمات ارائه شده به این روستا را وظیفه و تکلیف مسئولان خدمتگزار دانست و بیان کرد: کار و تلاش شما مردم چارک، همپای مسئولان دستگاه‌های اجرایی، ما را بر آن داشت که طرح‌های ماندگار در این دهکده انجام شود که به لطف خدا و با همت شما مردم این فعالیت به نحو احسن انجام شد.

امام جـمعه چـغادک نیز با تشریح فلسفه انتظار، ویژگی‌های ارتباط با امام زمان(عج) را تشریح کرد و گفت: برای انس با امام زمان لازم است زمینه مانوس شدن با قرآن کریم فراهم شود که به حمدالله مردم چارک این بستر را دارند.

حجت الاسلام سیـد مجید موسوی در ادامه دعا فرج مهدی موعود(عج) را یکی از نشانه‌های منتظران منجی عالم بشریت دانست و عنوان کرد: ترویج فرهنگ اصیل انتظار فرج در جامعه یک ضرورت است.

در این آیین برنامه‌های ویژه‌ای شامل مولودی‌خوانی، تواشیح، سرود دانش‌آموزان و مسابقات گوناگون فرهنگی مذهبی برگزار شد که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول