اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آبفار خراسان جنوبی:

400 روستای خراسان جنوبی آبرسانی سیار می‌شوند

معاون نظارت، بهره‌برداری و نگهداری شرکت آبفار خراسان جنوبی گفت: تعداد 400 روستای خراسان جنوبی با 31 تانکر آبرسانی می‌شوند.

400 روستای خراسان جنوبی آبرسانی سیار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی محمد‌زاده ظهر امروز در نشست خبری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: ملاکی برای آبرسانی آب شرب به روستاهای کم آب و فاقد آب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 400 آبادی با تانکر آبرسانی می‌شوند، اذعان داشت: این تعداد آبادی با 31 تانکر که 17 تانکر دولتی و 14 تانکر خصوصی و اجاره‌ای است آبرسانی می‌شوند.

مدیریت آبرسانی سیار با تانکر برای روستاها بر عهده بسیج سازندگی

معاون نظارت، بهره‌برداری و نگهداری شرکت آبفار خراسان جنوبی تصریح کرد: مدیریت آبرسانی سیار با تانکر برای روستاها بر عهده بسیج سازندگی است.

محمد‌زاده با بیان اینکه برای آبرسانی سیار به روستاهای خراسان جنوبی سالانه 20 میلیارد ریال اعتبار لازم است، گفت: برای آبرسانی سیار روستاها باید در هر شهرستان چاه بحران حفر شود تا مشکلات آبرسانی با تانکر رفع شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب در روستاهای خراسان جنوبی بسیار کم است، اضافه کرد: متوسط سرانه مصرف آب برای مناطق روستایی خراسان جنوبی 168 لیتر است.

سرانه مصرف خانگی در خراسان جنوبی 97 لیتر در روز 

معاون نظارت، بهره‌برداری و نگهداری شرکت آبفار خراسان جنوبی از سرانه مصرف 534 لیتری در روز توسط اداره‌های عمومی خبر داد و افزود: سرانه مصرف خانگی 97 لیتر در روز برای هر مشترک، تجاری 512 لیتر در روز و آب آزاد و ساخت و ساز یک لیتر در روز است.

محمد‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر 304 حلقه چاه زیر مدیریت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی است، ادامه داد: در خراسان جنوبی 44 دهنه چشمه و 118 رشته قنات برای تامین آب روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد.

وی یادآور شد: در روستاهای خراسان جنوبی 10 درصد مشترکان دارای کنتور معیوب هستند که چهار درصد این کنتورها اصلاح شده است.

وجود 134 آبادی فاقد آب در خراسان جنوبی

معاون نظارت، بهره‌برداری و نگهداری شرکت آبفار خراسان جنوبی با بیان اینکه 909 آبادی با جمعیت بالای 20 خانوار وجود دارد، اذعان داشت: این تعداد آبادی دارای 85 هزار و 720 خانوار با جمعیت 297 هزار و 285 نفر هستند.

محمدزاده با بیان اینکه تعداد روستاهای راکد 50 روستا است، تصریح کرد: تعداد 134 آبادی خراسان جنوبی فاقد آب شرب بوده و 207 آبادی یا راکد و یا فاقد آب شرب هستند.

وی ضریب بهره‌برداری آب در روستاهای خراسان جنوبی را 70.26 درصد دانست و ابراز داشت: شاخص برخورداری در روستاهای این استان 89.85 درصد است.

114 هزار مترمکعب میزان ذخایر آب خراسان جنوبی

معاون نظارت، بهره‌برداری و نگهداری شرکت آبفار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بالاترین ضریب بهره‌مندی از ٱب شرب در استان مربوط به بشرویه با 98 درصد است، متذکر شد: کمترین ضریب بهر‌ه‌مندی مربوط به طبس با 56 درصد است.

محمدزاده گفت: امید است ضریب بهره‌مندی تا پایان برنامه پنجم توسعه به 90 درصد برسد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته مجموع خطوط انتقال آب در خراسان جنوبی 3 هزار و 810 کیلومتر بوده است، ادامه داد: همچنین شبکه توزیع تا پایان سال گذشته 3 هزار و 176 کیلومتر بوده است.

معاون نظارت، بهره‌برداری و نگهداری شرکت آبفار خراسان جنوبی میزان ذخایر آب در مخازن استان را 114 هزار متر مکعب دانست و خاطر نشان کرد: این میزان نسبت به تعداد مشترکان به ازای هر مشترک یک‌ متر مکعب است.

انتهای پیام/69021/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول