اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار خراسان جنوبی خبر داد

میزان هدر رفت 50 درصدی آب در روستاهای خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان جنوبی گفت: در روستاهای خراسان جنوبی 50 درصد هدر رفت آب وجود دارد که از این میزان 30 درصد مربوط به شبکه‌های فرسوده است.

میزان هدر رفت 50 درصدی آب در روستاهای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر بسکابادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خراسان جنوبی در هر ثانیه 44 لیتر آب تولید و 22 لیتر آب توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان هدر رفت آب در روستاهای خراسان جنوبی 50 درصد است، گفت: از این میزان هدررفت 30 درصد متعلق به شبکه فرسوده و 20 درصد مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

رفع بحران آب چهکند و حاجی‌آباد تا اوایل ماه مبارک رمضان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی حاضر است برای جلوگیری از انشعابات غیرمجاز در روستاها برای مسکن‌هایی که با همکاری بنیاد مسکن ساخته می‌شوند انشعابات مجاز نصب کند.

بسکابادی با بیان اینکه بعضی از روستاییان برای ساخت و ساز از آب شرب استفاده می‌کنند، متذکر شد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با همکاری دهیاری‌ها برای جلوگیری از ساخت و ساز با استفاده از آب شرب روستاها می‌تواند آبرسانی با تانکر را برای این افراد انجام دهد.

وی ادامه داد: بحران آب چهکند و حاجی‌آباد با حفاری چاه شماره چهار که مجوز حفاری برای آن داده شده تا اوایل ماه مبارک رمضان تا 90 درصد رفع می‌شود.

وجود 1500 مشترک با انشعاب غیرمجاز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در روستاهای خراسان جنوبی یک‌هزار و 500 مشترک دارای انشعابات غیرمجاز هستند، گفت: با تلاش بسیج سازندگی میزان انشعابات غیرمجاز کاهش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه اصلاح شبکه آب در بیشتر روستاهای خراسان جنوبی صورت گرفته، یادآور شد: برای اصلاح شبکه آب روستا و شهرک چهکند 1.2 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

بسکابادی با بیان اینکه سرانه آب برای هر نفر در روز 15 لیتر است، بیان داشت: برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب بدون در نظر گرفتن جمعیت این روستاها آبرسانی با تانکر صورت می‌گیرد.

5 روستای خراسان جنوبی دارای شبکه دفع فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از وجود 48 روستا که مشکل دفع فاضلاب دارند خبر داد و افزود: در روستاهای استان با مشکل دفع فاضلاب روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه پنج روستا در خراسان جنوبی دارای شبکه دفع فاضلاب هستند، خاطر نشان کرد: شبکه دفع فاضلاب در دو روستای چرمه و کرغند آماده افتتاح است.

انتهای پیام/69021/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول