اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل:

پوشش 75 درصدی روستاییان در بهره‌مندی از آب شرب سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر حدود 75 درصد جمعیت روستایی استان اردبیل از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

پوشش 75 درصدی روستاییان در بهره‌مندی از آب شرب سالم

پرویز عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه و تا پایان سال 94 شاخص بهره‌مندی روستاییان استان اردبیل از آب شرب باید به 93 درصد برسد.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه سالانه هیچ اعتباری برای طرح‌های توسعه آبرسانی پیش‌بینی نشده است، تصریح کرد: این نقص از آن جاست که در برنامه پنجم توسعه هیچ ردیف اعتباری برای این کار در نظر گرفته نشده و ما تنها از اعتبارات استانی به صورت محدود اختصاص می‌دهیم تا روند برقرار بوده و حرکت‌ها به شکل منسجم صورت بگیرد.

عباسی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: البته ما با تأمین منابع اعتباری از چندین محل سعی داریم این نقیصه را برطرف کنیم اما امیدواریم با همت و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی این نقیصه که سال‌ها است مجموعه آب و فاضلاب روستایی را به شدت رنج می‌دهد، برطرف شده و زمینه رفع برخی از مشکلات و نارسایی‌ها بهتر و شایسته فراهم آید.

این مسئول اضافه کرد: ما هم‌اکنون در روستاهای شمالی استان اردبیل با مشکلات آبرسانی روبه‌رو هستیم به طوری که 120 روستا همچنان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند که انتظار داریم با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و مجتمع‌های در حال احداث که به دلیل تأمین نشدن منابع اعتباری در حال تکمیل شدن به صورت کند می‌باشند، بتوانیم این دغدغه و مشکلات را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: ما با رقم پایین‌تر از آنچه که آب تصفیه شده به دست ما می‌رسد آن را به روستاییان واگذار کردیم که انتظار می‌رود روستاییان نیز در مصرف آب شرب نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند تا میزان مصرف به حداقل برسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان از در حال اجرا بودن پروژه‌های متعدد در بیش از 500 روستا خبر داد و یادآور شد: ‌برای رسیدن به اهداف برنامه‌ها و رویکردهای تعریف شده مجتمع آبرسانی در مناطق مختلف استان در حال اجرا است.

عباسی گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 47 میلیارد تومان و در قالب 140 پروژه در دست اقدام است که امیدواریم با به ثمر نشستن آنها در برخی از شاخص‌های کشوری که از نقطه تعیین شده عقب هستیم، بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/62006/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول