اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایری سمیرم خبر داد

آب‌رسانی روزانه 300 متر مکعب آب به عشایر

رئیس اداره امور عشایری سمیرم گفت: روزانه 300 متر مکعب آب توسط سه تانکر آب‌رسانی، جهت تامین آب مورد نیاز به مناطق مختلف عشایری انتقال داده می‌شود.

آب‌رسانی روزانه 300 متر مکعب آب به عشایر

ایرج دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم شیوه معیشتی عشایر را مبتنی بر کوچ عنوان کرد و اظهار کرد: جامعه عشایری برای تامین امرار معاش و تعلیف دام‌های خود در طول سال به مناطق ییلاق و قشلاق کوچ می‌کنند.

وی افزود: عشایر ایل قشقائی از طایفه‌های شش بلوکی، فارسیمدان، عمله و دره شوری از اواسط اردیبهشت ماه وارد منطقه ییلاقی سمیرم شده‌اند و در عرصه‌های مرتعی شهرستان پراکنده شده‌اند.

رئیس اداره امور عشایری سمیرم با اشاره به گرمای شدید هوا و خشک شدن بسیاری از چشمه ساران در مناطق مختلف شهرستان تصریح کرد: در راستای تامین آب مورد نیاز عشایر، روزانه 300 متر مکعب آب توسط سه تانکر آب‌رسانی به مناطق عشایری انتقال داده می‌شود.

وی هزینه روزانه آب‌رسانی به عشایر را 20 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم اختصاص اعتبارات در سال گذشته امسال نیز با کمبود شدید اعتبارات برای تامین آب مورد نیاز عشایر مواجه هستیم.

دهقان با اشاره به اینکه شهرستان سمیرم بزرگ‌ترین شهرستان ییلاقی استان اصفهان است، ادامه داد: با گرم شدن هوا نیاز دام به آب افزایش می‌یابد و هر چه به ماه‌های تیر و مرداد نزدیک می‌شویم تعداد مراجعات و درخواست‌های عشایر شهرستان برای تأمین آب بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر نقش عشایر در تامین مواد پروتیئنی، گوشت قرمز و صنایع دستی اضافه کرد: با توجه به نقش مؤثر جامعه عشایری در فعالیت‌های مختلف اقتصادی لازم است با حداقل نیازهای اولیه در مناطق عشایری کشور، شرایط را برای افزایش تولیدات و سطح معیشت عشایر فراهم کنیم.

انتهای پیام/2301/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول