اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان:

سد شهر بیجار آب شرب 220 روستای گیلان را تأمین می‌کند

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه سد شهر بیجار مراحل نهایی را طی می‌کند، گفت: سد شهربیجار آب شرب 220 روستای گیلان و 13 شهر را تأمین می‌کند.

سد شهر بیجار آب شرب 220 روستای گیلان را تأمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیف‌الله آقابیگی در جریان بازدید از روند اجرای پروژه سد مخزنی شهر بیجار «آیت‌الله بهجت»، اظهار کرد: سد مخزنی شهر بیجار بزرگ‌ترین سد cfrd ایران است.

وی با بیان اینکه این سد آب شرب 13 شهر و 220 روستای گیلان را پس از تکمیل تأمین می‌کند، گفت: این سد اکنون با تلاش شبانه‌روزی پرسنل مستقر مراحل انتهایی ساخت را طی می‌کند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه ساخت این سد حاصل تلاش سال‌های بی‌شمار افراد خدوم است، افزود: این سد دارای اهمیت ویژه‌ای است.سد سفیدرود 50 سال پیش به بهره‌برداری رسید و اکنون از تمام کارگران و پرسنل آن سد به واسطه اثرگذاری تاریخی به نیکی یاد می‌شود.

آقابیگی با تصریح بر اینکه سفیدرود به نقطه اتکای توسعه گیلان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: به طور یقین مطمئناً تلاش‌های صورت گرفته برای احداث سد شفارود نیز در تاریخ گیلان برگ زرین دیگری را ثبت می‌کند.

به گفته وی، سد مخزنی شهر بیجار تنظیم آب به میزان 165 میلیون مترمکعب در سال را برای تأمین آب شرب 13 شهر و بالغ بر 220 روستای گیلان را دارد.

این مسئول متذکر شد: تأمین آب 150 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و تولید 27 گیگاوات ساعت برق در سال نیز از اهداف دیگر ساخت سد شهر بیجار محسوب می‌شود.برای تکمیل مراحل نهایی اجرای پروژه سد شهر بیجار تمام پرسنل مستقر در محل کارگاه در دو شیفت و به صورت شبانه‌روزی مشغول به کار هستند.

آقابیگی درباره وضعیت تأمین آب کشاورزی گیلان تصریح کرد: در شرایط فعلی و با توجه به مدیریت راهبردی صورت گرفته و مشارکت کشاورزان در مصرف بهینه آب، در بالغ بر 94 درصد اراضی شالیکاری استان عملیات نشای برنج انجام شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون در فصل کشاورزی بیش از 530 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز کشاورزان تأمین شده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان استمرار تأمین آب به روش نوبت‌بندی و نیز مشارکت شالیکاران پرتلاش در مصرف بهینه آب مورد نیاز مزارع با رعایت حداکثر صرفه‌جویی را در کاهش تلفات آب مهم دانست.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تمام منابع آبی استان مانند چاه‌های محلی، ایستگاه‌های پمپاژ و آب‌بندان‌ها ضمن تأمین آب مزارع تا پایان فصل زراعی امیدواریم دوره کشت حاصلخیز و پر محصولی را پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول