اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کرمان خبر داد

آبرسانی به 980 روستای کرمان با تانکر / 30 درصد آب شرب در روستاها هدر می‌رود

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: 980 روستای استان کرمان در حال حاضر با تانکر آبرسانی می‌شود.

آبرسانی به 980 روستای کرمان با تانکر / 30 درصد آب شرب در روستاها هدر می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی رشیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان گفت: هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از یکم تا هفتم تیرماه است که از تمام مصرف‌کنندگان این کالای کمیاب تقاضا داریم در مصرف آب با توجه به کمبودهایی که در سراسر استان کرمان وجود دارد، صرفه‌جویی انجام دهند.

وی با اشاره به این‌که شرکت آب و فاضلاب روستایی تأمین و توزیع آب آشامیدنی روستاها را بر عهده دارد، افزود: پنج هزار و 920 روستا در استان پهناور کرمان داریم که تأمین آب آشامیدنی آن‌ها بر عهده سازمان آب و فاضلاب روستایی است و 10 درصد روستاهای کشور در استان کرمان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان عنوان کرد: سعی کرده‌ایم از خدمات و ظرفیت‌های مهندسی در مجموعه آب و فاضلاب استفاده کنیم و تعداد زیادی از مهندسان جوان را مسئول ستادی و شهرستان‌ها انتخاب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در استان کرمان از خدمات مشاور استفاده کرده‌ایم و تمام طرح‌هایی که در مجموعه آب و فاضلاب روستایی انجام می‌شود با نظارت ناظر و مشاور است و به همین منظور 13 ناظر در سراسر استان کرمان استخدام کرده‌ایم و سعی شده است از کار به‌صورت کارگر مهندسی به سمت مهندسی پیش رود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان اظهار داشت: کار آبرسانی به 637 روستا همراه با انتقال آب، برق و ساخت مخزن همزمان انجام شده و بیش از یک‌هزار و 700 کیلومتر در استان کرمان لوله‌گذاری شده است.

رشیدی گفت: از مجموع پنج هزار و 920 روستا، دو هزار و  216 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد، آب آشامیدنی 492 روستا تأمین نشده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 980 روستای استان کرمان با تانکر تأمین آب می‌شوند، تصریح کرد: روستاهای شهرستان‌های کهنوج، قلعه‌گنج، زرند، رفسنجان، فهرج و ریگان بحرانی‌ترین نقاط استان کرمان در زمینه تأمین آب آشامیدنی سالم هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: در حال حاضر دو هزار و 205 هزار مشترک آب روستایی که جمعیت یک میلیون و 50 هزار نفر را شامل می‌شود در استان کرمان داریم و از تمام استفاده‌کنندگان آب شرب درخواست داریم، انشعاب‌های غیرمجاز را کنترل و موارد را به شرکت آب و فاضلاب روستایی اطلاع دهند.

رشیدی خاطر نشان کرد: در برخی روستاهای استان کرمان مشکلی در زمینه تأمین آب روستاها نداریم اما مصرف زیاد آب در این روستاها نشان می‌دهد که آب به صورت غیرمجاز استفاده می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان درصد هدررفت آب شرب در روستاهای استان کرمان را 30 درصد اعلام کرد و افزود: مقداری از این آب به دلیل مصرف غیرمجاز و مقداری هم به علت فرسودگی لوله‌های آب هدر می‌رود.

رشیدی ادامه داد: با توجه به فصل تابستان و احتمال شیوع بیماری‌ها در برخی مناطق کلرزنی آب در روستاها افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: طی 18 ماه گذشته حدود یک‌هزار کیلومتر ایجاد خطوط برق برای تأمین آب روستاهای استان داشتیم که برای اجرای هر کیلومتر خط برق حدود 50 میلیون تومان هزینه شده است.

رشیدی گفت: از سال گذشته تاکنون 48 پروژه آبرسانی به روستاها را افتتاح کرده‌ایم که 29 مورد آن با حضور استاندار کرمان بوده و 68 پروژه آبرسانی دیگر آماده افتتاح است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/80018/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول