اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

اصفهان دارنده رتبه‌های برتر در بخش کشاورزی/ 7 میلیون نفر مشترک آب شرب زاینده رود

استاندار اصفهان گفت: باید در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم تا جمعیت 7 میلیون نفری مشترک آب شرب خسارت نبینند.

اصفهان دارنده رتبه‌های برتر در بخش کشاورزی/ 7 میلیون نفر مشترک آب شرب زاینده رود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در آیین افتتاح 222 طرح سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته با وجود خشکسالی افزایش تولید داشتیم، اظهار کرد: سال گذشته با وجود خشکسالی تولیدات چند برابر شده است و از طرفی با روند صعودی و کیفیت بالا برخوردار بود و همچنین از لحاظ تولیدات ارگانیک استان اصفهان همیشه پیشتاز بود.

وی تصریح کرد: به همین جهت در بخش‌های دیگر غیر از کشاورزی کارهای بزرگی در استان به لحاظ کیفی و کمی صورت گرفت که با همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت که نتیجه حضور دانشگاهیان و دانشمندان ما در بخش کشاورزی بود.

*اصفهان دارنده رتبه اول تولید شیر و گوشت

استاندار اصفهان با اعلام این مطلب که اصفهان دارنده رتبه‌های برتر کشاورزی در کشور است، گفت: تولیدات شیر و گوشت مرغ رتبه اول را در کشور دارد و در ارتباط با پرورش بوقلمون 50 درصد از تولید در کشور را اصفهان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: عمده محصولات کشاورزی که در بازار اصفهان عرضه می‌شود تولید داخلی است و این از محسنات این بخش محسوب می‌شود.

ذاکر اصفهان اضافه کرد: تولید و بهره وری به سرمایه انسانی بر می‌گردد و امروز ثابت شده که شایسته سالاری به کسانی اطلاق می‌شود که بیشترین بهره وری را داشته باشند.

وی افزود: سال پیش به خاطر تشدید تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی نتوانستیم آن‌طور که باید به بخش کشاورزی بپردازیم، اما با این تفاسیر شرایط مالی خوبی را برای کشاورزان فراهم کردیم تا از این طریق بتوانند کار خود را توسعه دهند.

* کاهش 70 میلیون متر مکعبی آب شرب

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در ارائه برنامه و راهبردها از مهم‌ترین ارکان جهاد کشاورزی می‌توان به تحقق و رسیدن به هدف در راستای توسعه اشاره کرد و گفت: توسعه توسعه علمی و بها دادن به سرمایه انسانی یکی از اصول است.

وی اضافه کرد: بیشتر وقت استان صرف آب شد که بتوانیم به گونه‌ای مدیریت کنیم، اما با این حال 70 میلیون متر مکعب کمبود منابع آبی داریم که باید برای شرب 7میلیون نفر صرفه‌جویی شود.

انتهای پیام/63015/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول