اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار گیلان خبر داد

اجرای عملیات آبرسانی به 161 روستای گیلان

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان از اجرای طرح عملیات آبرسانی به 161 روستای این استان خبر داد.

اجرای عملیات آبرسانی به 161 روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی عصر امروز در جلسه آبفار استان اظهار کرد: طرح آبرسانی به 161 روستای گیلان در قالب طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستا در حال انجام است.

وی افزود: در راستای تکمیل اجرای طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان، عملیات اجرایی تأمین آب 26 هزار و 164 خانوار در روستاهای مذکور از سال قبل آغاز شده است.

به گفته این مسئول، تاکنون 120 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای آبرسانی به تعداد روستای مذکور هزینه شده است.

وی اذعان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب و مکفی بخشی از این روستاها در سال جاری از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

فرامینی، یادآور شد: سال گذشته در قالب این طرح به 15 هزار و 230 خانوار در 83 روستای گیلان با هزینه‌ای بالغ بر 267 میلیارد ریال آبرسانی شد.

وی تصریح کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا، 53 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و 631 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع اجرا شد.

به گفته مدیر عامل آبفار گیلان، 716 روستای گیلان در قالب طرح بزرگ آبرسانی به یک هزار روستای استان از آب آشامیدنی مطلوب و مناسب برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل افت فشار آب حدود 5 هزار خانوار روستایی در رشت برطرف شده است، افزود: با ترمیم 58 مورد از شکستگی لوله‌های آبرسانی در روستاهای شهرستان رشت، مشکل افت فشار آب حدود 5 هزار خانوار برطرف شد.

فرامینی، گفت: در خرداد امسال 58 مورد شکستگی که در لوله‌های آبرسانی روستایی شهرستان رشت اتفاق افتاده بود، با صرف هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیون ریال ترمیم شد.

به گفته وی، اکنون بالغ بر 37 هزار و 92 مشترک شهرستان رشت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/2300/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول