اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اعلام کرد

25 مجتمع آبرسانی زیر‌پوشش سامانه کنترل هوشمند/ روستاییان نگران تامین آب شرب تابستانی نباشند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 25 مجتمع آبرسانی و حدود 200 روستا زیر‌پوشش سامانه کنترل هوشمند و مانیتورینگ هستند.

25 مجتمع آبرسانی زیر‌پوشش سامانه کنترل هوشمند/ روستاییان نگران تامین آب شرب تابستانی نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبرسانی در اردبیل اظهار داشت: ما در سه شهرستان بیله‌سوار، گرمی و خلخال پایین‌ترین میانگین آبرسانی به روستاها را داریم به طوری که همچنان 120 روستا در استان اردبیل سیار و با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به رغم مشکلات متعدد در این زمینه ما در تلاش هستیم تا تابستان امسال مشکل خاصی را در آبرسانی شاهد نباشیم و تامین آب مناسب و مطلوب برای روستاهای دور‌دست به هر نحو ممکن در اولویت و دستور کار ماست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل یادآور شد: ما هم‌اکنون از طریق سامانه کنترل و مانیتورینگ قادر هستیم نحوه تامین منابع آبی مجتمع‌ها و انتقال آن به روستاها را مورد رصد لحظه‌ای قرار دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال تمام مجتمع‌های آبرسانی در کنترل این سامانه قرار گیرند.

عباسی گفت: البته ما در قالب اصل 44 قانون اساسی بخش عظیمی از واگذاری‌های خود را به بخش خصوصی انجام دادیم به طوری که از بخش خصوصی 250 تومان به ازای هر متر‌مکعب آب خریداری کرده و با تخفیف ویژه به قیمت 50 تومان هر متر‌مکعب آب را به اهالی روستاها تحویل می‌دهیم.

این مسئول با یادآوری اینکه آبرسانی به 500 روستا جزو اولویت‌ها و دستور کار آبفای روستایی است، عنوان کرد: بخش عظیمی از این پروژه‌ها با پیشرفت 30 الی 70 درصد در حال اجراست که امیدواریم با تخصیص رقم مناسب در بودجه امسال بتوانیم هدف‌گذاری‌های خود را درست و دقیق در این حوزه انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل ارائه خدمات غیر‌حضوری را یکی از رویکردهای دیگر شرکت آب و فاضلاب روستایی اعلام کرد و افزود: ما در تلاش هستیم روستاییان بدون مراجعه حضوری خدمات خود را از شرکت آبفای روستایی دریافت کنند تا در رفت و آمد و حضور آنها مشکل خاصی به وجود نیاید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباسی ابراز داشت: البته این کار از طریق 320 دفتر ICT روستایی انجام می‌شود و حتی پذیرش و پرداخت حق انشعاب نیز از طریق این دفاتر در خود روستاها انجام شده تا روستاییان مجبور به حضور در مناطق شهری نباشند و از همان روستاهای خود خدماتشان را دریافت کنند.

انتهای پیام/62004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول