اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان:

هزینه صرفه‌جویی در مصرف آب صرف آبرسانی می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: هزینه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب، صرف آبرسانی به مناطقی می‌شود که دچار کمبود آب هستند.

هزینه صرفه‌جویی در مصرف آب صرف آبرسانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی ظهر امروز در نشست آب و فاضلاب روستایی استان به مناسبت اول تیر ماه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب نیازمند مشارکت همگانی مردم است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در کشورمان اول تا هفتم تیر ماه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی با رویکرد فرهنگی به منظور اصلاح الگوی مصرف توسط سازمان‌های مربوطه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، اجرای برنامه فرهنگی و آموزشی مختلف را در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد.

وی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید NGO های حامی محیط زیست از مجتمع‌های بزرگ آبرسانی، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان و... را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

فرامینی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی از طریق رسانه ‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام کرد.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته، به تشریح هر یک از شعارها پرداخت و صرفه‌جویی در مصرف آب را یک وظیفه همگانی و در راستای تحقق شعار حماسه اقتصادی دانست.

این مسئول گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده از طرف دستگاه‌های مربوطه زمانی اثربخش است که مردم نیز با رعایت الگوی صحیح مصرف آب، از اسراف پرهیز کنند.

وی صرفه‌جویی در مصرف این ماده حیات‌بخش را فرصت استفاده از آب برای نسل‌های آینده ذکر کرد و افزود: ایران از جمله کشورهای پهناور دنیاست و نیاز به آب شیرین در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی بسیار فراوان است.

فرامینی، استفاده بهینه از آب را موجب بهره‌مندی از فعالیت‌های اقتصادی مناسب و ساماندهی اقتصاد کشور عنوان کرد.

وی افزود: با مصرف درست و بهینه آب و هدایت آن به بخش کشاورزی می‌توان بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز کشور را تأمین کرد تا نیازمند بیگانگان نباشیم.

مدیرعامل آبفار گیلان، با بیان اینکه آب در پیدایش طراوت و شادابی محیط نقش مؤثری دارد، خاطرنشان کرد: با صرفه‌جویی می‌توان هزینه‌های مربوط به تصفیه آن را صرف آبرسانی به مناطقی کرد که دچار کمبود آب هستند.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول