اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین خبر داد

اهدای 400 نسخه کتاب خطی و سنگی به کتابخانه‌های قزوین

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: حدود 400 نسخه کتاب خطی و سنگی اهدا شده است که مورد استفاده مردم و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

اهدای 400 نسخه کتاب خطی و سنگی به کتابخانه‌های قزوین

محمدرضا مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اهدای نسخ قدیمی خطی و سنگی به کتابخانه‌های عمومی موجب افزایش امنیت و سلامت این منابع ارزشمند می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد کتب پر محتوا و ارزشمندی در اختیار دارند که در صورت نگهداری این منابع در منازل و یا کتابخانه‌های شخصی احتمال فرسودگی و از بین رفتن آن‌ها زیاد است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: با در نظر گرفتن این موضوع کتابخانه‌های عمومی مکانی مناسب و ایمن برای حفظ کتاب‌هاست و زمینه بهره‌گیری از این منابع را برای سایر افراد نیز فراهم می‌کند.

مولایی ادامه داد: در این راستا حدود 400 نسخه کتاب خطی و سنگی از کتابخانه شخصی سیدحسین لامع قزوینی از سوی فرزند وی به کتابخانه علامه رفیعی اهدا شده است که مورد استفاده مردم و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کتاب‌های اهدا شده در موضوعات مختلف اجتماعی، ادبی و تاریخی هستند که دیوان لامع قزوینی به نام برق‌الامع مشتمل بر قصاید، غزلیات، ترجیعات، مقطعات، ساقی‌نامه و رباعیات نیز بین این کتاب‌ها وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: شایسته است مردم استان‌های مختلف ضمن مطالعه زندگی‌نامه و آثار مشاهیر و فرهیختگان ایران، با بزرگان علم و ادب استان خود نیز آشنا و از وجود آنان بهره‌مند شوند؛ چراکه این امر موجب نهادینه شدن بصیرت دینی و اجتماعی در افراد به ویژه کودکان می‌شود.

مولایی عنوان کرد: لازم است مسئولان تأکید و توجه بیشتری نسبت به آشناسازی و شناساندن فرهیختگان و بزرگان به عموم جامعه داشته باشند.

وی بیان کرد: آنان باید از طریق امکانات تبلیغی و اطلاع‌رسانی مؤثری که در دست دارند، زمینه آگاه‌سازی قشرهای مردم نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنند تا غنای فرهنگی و تاریخی بزرگان این سرزمین بر تمام افراد آشکار شود.

وی ادامه داد: سیدحسن لامع قزوینی المدعو، معروف به معین‌الاسلام از عرفا و مفاخر دینی و ادبی استان قزوین است که دست نوشته‌ها، آثار و سخنان ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته و بزرگان بسیاری نیز از محضر وی بهره گرفته‌اند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین عنوان کرد: کتابخانه علامه رفیعی که کتب مرحوم لامع به آن اهدا شده، نخستین کتابخانه قزوین است.

مولایی افزود: این کتابخانه در خیابان طالقانی کوچه تسنیمی واقع شده و در حال حاضر حدود هزار نسخه کتب خطی و سنگی ارزشمند در آن نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول