اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور:

مشکلات اقتصادی و بی‌سواد بودن علل جرم زندانیان است

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور گفت: مشکلات اقتصادی و بی‌سواد بودن علل جرم زندانیان است.

مشکلات اقتصادی و بی‌سواد بودن علل جرم زندانیان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی شمس در همایش مسئولان ستاد اقامه نماز زندان‌های کشور که با هدف توسعه فرهنگ نماز، به مدت دو روز به میزبانی اداره‌کل زندان‌های لرستان آغاز به‌کار کرد، گفت: به دلیل کم‌کاری برخی از دستگاه‌ها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی است که آمار زندانی‌ها بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه در رابطه با تعلیم و تربیت در زندان کتابی در حال تدوین است، افزود: در خصوص تعلیم و تربیت در زندان کتابی در حال تدوین است که به‌زودی به چاپ می‌رسد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور گفت: در این کتاب احساس‌هایی که زندانیان از اولین روز حضور خود در زندان داشته‌اند، مورد بررسی قرار گرفته است، اغلب زندانیانی که وارد زندان می‌شوند، روز اول اقامت خود در زندان را بدترین دوره زندگی خود می‌دانند، اغلب زندانیان در یک تا 10 روز اول اقامت خود و برخی از زندانیان نیز یک ماه تا یک سال اول اقامت خود در زندان به نوعی انکار تمایل دارد و در این دوره فرد زندانی رغبتی برای حضور در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ندارد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور با بیان اینکه افراد زندانی چه سابقه‌دار و چه بی‌سابقه نسبت به زندان به‌ویژه در روزهای اول حالت و احساس بدی دارند، گفت: زندانیان وا‍ژه‌هایی که در مورد روز اول اقامت خود در زندان بیان کرده‌اند، مثل تنهایی، سلول، عذاب گواه بر این است، باید ترس از زندان در بین مردم جامعه وجود داشته باشد، تا مرتکب جرم نشوند.

شمس به موضوع نماز در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: در تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شده است، بین 70 تا 80 درصد کسانی ‌که وارد زندان می‌شوند، بیرون از زندان نماز نمی‌خوانده‌اند.

همایش مسئولان ستاد اقامه نمازهای کشور در لرستان آغاز به‌کار کرد.

در این همایش دو روزه که به‌همت اداره‌کل زندان‌های استان لرستان در هتل سالیز خرم‌آباد در حال برگزاری است، علی شمس، معاون اصلاح و تربیت سازمان و ریئس ستاد اقامه نماز زندان‌های کشور و حجت‌الاسلام علی درویش‌پور، دبیر ستاد اقامه نماز لرستان به‌عنوان سخنران حضور دارند.

در ادامه این گردهمایی، پنج کارگروه جهت بررسی مسائل مربوط به چگونگی ترویج نماز در زندان‌ها با عناوین عوامل تصحیح کننده نماز و ارائه راه‌کارهای رفع آن، چگونگی ایجاد رغبت و انگیزه جهت حضور حداکثری مدیران، کارکنان و مددجویان زندان‌ها در نماز جماعت، چگونگی هماهنگی رابطین نماز و مؤذنین جهت فراخوان گسترده در زندان و گفتن اذان و توزیع سجاده و مهر و تسبیح در زندان، چگونگی برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تداخل جلسات و همایش‌ها با وقت نماز، چگونگی هماهنگ نمودن ترویج اذان به‌طور زنده در همه بخش‌های زندان تشکیل شد.

انتهای پیام/2304/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول