اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان گچساران:

297 نفر زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان گچساران هستند

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان گچساران گفت: این انجمن به 297 نفر در قالب 98 خانواده خدمات‌رسانی می‌کند.

297 نفر زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان گچساران هستند

حبیب غلام‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با صدور حکم حبس برای سرپرست خانوار که در اکثر مواقع نان‌آور خانواده است ،خانواده در معرض خطرات مختلف قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: انجمن حمایت از زندانیان یک مؤسسه خیریه بوده که هدف اصلی تأسیس این انجمن، رسیدگی به مشکلات و تأمین نیازهای مادی و معنوی زندانیان و همچنین خانواده آنها است.

غلام‌پور با اشاره به فعالیت‌های درونی انجمن حمایت از زندانیان گچساران گفت: در حال حاضر تعداد 98 خانواده زندانی گچسارانی زیر پوشش این انجمن قرار دارد که جمعیت تحت پوشش این خانواده‌ها 297 نفر است.

وی با تأکید بر لزوم و اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و فرهنگی همچنین اشتغال بیان کرد: در سال جاری در حوزه خدمات بهداشتی و فرهنگی افزون بر 45 مورد به خانواده‌های زندانیان گچسارانی خدمات‌رسانی شده و در زمینه اشتغال نیز شش فرصت شغلی برای این خانواده‌ها ایجاد شده است.

دادستان گچساران و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان، برگزاری آموزش گروهی مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها را از جمله اقدامات حمایتی انجمن حمایت از زندانیان گچساران عنوان کرد.

غلام‌پور تصریح کرد: معرفی خانواده‌ها به مراکز حمایتی، درمانی و بهداشتی، پیگیری امور تحصیلی فرزندان زندانی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای 56 همسر زندانی گچسارانی از دیگر اقدامات حمایتی این انجمن بوده است.

وی پیگیری عفو و آزادی مشروط را از جمله اقدامات حقوق و قضایی انجمن حمایت از زندانیان گچساران عنوان کرد و یادآور شد: انتقال بعضی زندانیان به شهرستان، اخذ مرخصی زندانیان و 87 مورد اخذ رضایت شاکیان زندانیان از دیگر اقدامات این انجمن در سال گذشته بوده است.

کمک 13 میلیون و 300 هزار ریالی به زندانیان بی‌بضاعت گچساران

غلام‌پور کلاس‌های آموزشی و فرهنگی را گام مهمی در راستای آگاهی بخشی به زندانیان دانست و بیان کرد: در طول سال گذشته افزون بر 165 میلیون ریال در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی زندانیان گچساران هزینه شده است.

وی ادامه داد: مبلغی افزون بر 13 میلیون و 300 هزار ریال در زمینه کمک به زندانیان بی‌بضاعت برای تهیه وسایل اولیه مورد نیاز زندانیان در زندان هزینه شده است.

دادستان گچساران و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان یادآور شد: در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی در بازداشتگاه شهرستان دهدشت مبلغی افزون بر یک میلیون و 500 هزار ریال کمک شده است.

غلام‌پور افزود: توزیع سبد کالا در قالب روغن مایع، ماکارونی، گوشت مرغ، برنج، رب گوجه، سویا از دیگر اقدامات انجمن زندانیان در سال گذشته بوده که در این راستا مبلغی افزون بر 370 میلیون ریال به صورت ماهانه به خانواده‌های زندانیان کمک شده است.

انتهای پیام/82001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول