اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان خبر داد

رسیدگی به 63 هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف استان زنجان

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان از رسیدگی به 63 هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف استان زنجان خبر داد.

رسیدگی به 63 هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، توکل صفوی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در سال 79 به منظور کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است به شوراهای حل اختلاف واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 12 سال از آغاز فعالیت شوراهای حل اختلاف در استان می‌گذرد، اضافه کرد: تاکنون اقدامات بسیاری توسط این شوراها در زمینه حل اختلافات بین مردم صورت گرفته است.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته از بیش از 120 هزار پرونده واصله به دادگستری که شامل دادسرا، محاکم و شوراهای حل اختلاف بود، 57 هزار توسط دادسرا رسیدگی شد، افزود: با توجه به نقش تاثیرگذار شوراهای حل اختلاف طی مدت مذکور 63 هزار و 31 پرونده نیز توسط شوراهای حل اختلاف فعال در استان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی در ادامه به تعداد پرونده‌های واصله به شوراهای حل اختلاف که مورد صلح و سازش قرار گرفته‌اند، نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع سال گذشته بیش از 43 درصد کل پرونده‌های ارجاع داده شده در نهایت به صلح و سازش طرفین منتهی شد.

صفوی همچنین تصریح کرد: در مدت مذکور 56 درصد از پرونده‌هایی نیز که قابلیت صلح و سازش داشتند، نیز منجر به صلح و سازش شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار شوراهای حل اختلاف در راستای ایجاد صلح و آرامش در جامعه تصریح کرد: خوشبختانه شوراهای حل اختلاف استان نقش مهمی در این زمینه داشته و با بررسی‌های به عمل آمده بسیاری از پرونده‌های ارجاعی به شوراها با رضایت طرفین مختومه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول