اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد

صدور 35 جواز تاسیس صنعتی در اردبیل / اولویت توسعه صنایع معدنی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سه ماه اول امسال 35 جواز تاسیس صنعتی در استان اردبیل با 824 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صادر شده است.

صدور 35 جواز تاسیس صنعتی در اردبیل / اولویت توسعه صنایع معدنی است

ارژنگ عزیزی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این تعداد جواز تاسیس واحد صنعتی برای یک هزار و 382 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده و زمینه حل برخی از مشکلات و نارسایی‌های حوزه کار‌آفرینی و بیکاران آماده به کار را فراهم خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در این مدت زمان 13 پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز صادر شده که رقم سرمایه‌گذاری آنها 151 میلیارد ریال با 206 نفر اشتغالزایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه با تشکیل جلسات مستمر صیانت از تولید و اشتغال در بخش صنعت و معدن سعی داریم موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران در این حوزه را برطرف کنیم، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با حرکت‌های آغاز شده و با پیگیری حل مشکلات صنعتگران و تولید‌کنندگان به ویژه سرمایه‌ در گردش آنها بتوانیم بخش عظیمی از نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کنیم.

عزیزی ادامه داد:‌ در کنار توجه جدی به صنعت یکی دیگر از اولویت‌‌های ما در استان اردبیل استفاده از ظرفیت‌های معدنی است که در این زمینه به موضوع شناسایی ذخایر معدنی، اکتشاف و استخراج آنها توجهی جدی داریم.

این مسئول تصریح کرد: در برخی از نقاط استان که اکتشاف مقرون به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد صدور مجوزها را محدود کردیم اما همچنان اولویت ما راه‌اندازی واحدهای فرآوری و یا صنایع معدنی در استان اردبیل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ابراز داشت: هر چه تعداد واحدهای صنایع معدنی توسعه پیدا کند به همان اندازه ظرفیت معادن ما نیز افزایش می‌یابد.

عزیزی از شناسایی ذخایر معدنی متنوع و دارای توجیه اقتصادی در استان خبر داد و یادآور شد: ما با ایجاد جذابیت و انگیزه برای سرمایه‌گذاران سعی کردیم واحدهای صنایع معدنی را توسعه و گسترش دهیم و بستری را به وجود آوریم تا آنها بتوانند شایسته و بهتر کارهای مربوط به سرمایه‌گذاری در این حوزه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ذخایر معدنی فلزی، غیر‌فلزی و مصالح ساختمانی ما متنوع و بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها ذخیره معدنی استان بر محور احتمالات بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تن است که در هر سه گروه فلزی، نیمه فلزی و مصالح ساختمانی 900 میلیون آن قطعی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ممنوعیت خروج مواد معدنی معادن از استان به صورت خام خبر داد و گفت:‌ تمام تلاش ما بر این است که ضمن جلوگیری از خروج خام مواد معدنی جلوی برخی از اقدامات و نارسایی‌های مرتبط با سوء استفاده در بخش معدنی را بگیریم.

عزیزی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: به صورت جدی و قاطع از سرمایه‌گذاران بخش معدن حمایت می‌کنیم و امیدواریم مسئولان استانی نیز در این زمینه یاریگر و همراه ما باشند.

انتهای پیام/62004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول