اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز ملی صنعت و معدن

واحدها و بنگاه‌های صنعتی و معدنی نمونه یزد معرفی می‌شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از معرفی واحدهای اقتصادی و بنگاه‌های صنعتی و معدنی نمونه یزد همزمان با روز ملی صنعت و معدن خبر داد.

واحدها و بنگاه‌های صنعتی و معدنی نمونه یزد معرفی می‌شوند

محمدمهدی زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: هرساله به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن از واحدهای نمونه استان تقدیر می‌شود که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نیز این برنامه با همکاری خانه صنعت و معدن یزد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که وزارت صنعت و معدن با خانه صنعت و معدن در کشور منعقد کرده است انتخاب واحدهای نمونه براساس شاخص‌های مورد نظر انجام خواهد شد و فعالان اقتصادی در مراسمی معرفی و تقدیر می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: فراخوان انتخاب واحدهای نمونه صنعتی و معدنی در سراسر کشور به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن از شنبه گذشته در اختیار این بنگاه‌ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن نشست‌های گوناگونی را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بهتر این آیین برگزار کرده تا براساس شاخص‌های مطلوب، واحدهای نمونه معرفی شوند.

زارع اضافه کرد: جلسات این ستاد با محوریت بخش خصوصی برگزار شده و فراخوان انتخاب واحدهای نمونه صنعتی و معدنی نیز در اختیار بنگاه‌های صنعتی و معدنی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: متقاضیان دریافت تندیس و شرکت در این رقابت می‌توانند نسبت به تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک لازم اقدام کنند.

این مسئول بیان داشت: این فرمها نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و علاقمندان می‌توانند از طریق خانه صنعت، معدن و تجارت نسبت به تحویل مدارک اقدام کنند.

زارع با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه برای معرفی برگزیدگان این رقابت ملی ابتدا در کارگروه‌های استانی انجام می‌شود افزود: بر اساس اعلام نتیجه کارگروه‌های استانی، برترین‌های هر استان به کارگروه مرکزی معرفی و در این کارگروه برترین‌ها انتخاب می‌شوند و در روز ملی صنعت و معدن مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد اعضای کارگروه استانی را متشکل از رئیس سازمان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان برشمرد و گفت: کارگروه مرکزی ترکیبی از اعضای ستاد و معاونت‌های مختلف و نیز تشکل‌های بخش خصوصی است.

وی شاخص‌های انتخاب واحدهای نمونه را توجه به نکاتی چون رعایت مسائل زیست محیطی، اشتغالزایی، کارآفرینی، مهرورزی، توجه به خدمات پس از فروش و مشتری‌مداری، خوش‌حسابی و صادرات و واردات و توسعه اشتغال عنوان کرد.

این مسئول از حجم سرمایه‌گذاری، میزان ایجاد ارزش‌افزوده، تحقیقات و نوآوری، کاهش هزینه‌های انرژی و ارائه آموزش‌های تخصصی به عنوان بخشی دیگر از معیارهای انتخاب برترین‌های عرصه صنعت و معدن نام برد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد، معیارهای دیگری نظیر عضویت در مجامع و تشکل‌ها، دریافت گواهینامه‌های کیفی، زیست محیطی و مدیریتی، رشد تولید نسبت به سال گذشته، استفاده از نیروهای کیفی و متخصص نیز در این انتخاب دیده می‌شود.

دهم تیرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده و سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری خانه صنعت و معدن یزد در مدت یک هفته و با اجرای برنامه‌های خاص، از پیشکسوتان صنعتی و فعالان این عرصه تجلیل خواهد کرد.

انتهای پیام/90004/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول