اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی کشوری:

حقوق بازنشستگی دستگاه‌ها عادلانه نیست

مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق بازنشستگی دستگاه‌ها منطقی و عادلانه نیست.

حقوق بازنشستگی دستگاه‌ها عادلانه نیست

محمدابراهیم خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تاکید بر پیگیری‌های نمایندگان مجلس و دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تصریح کرد: قانون‌گذاران باید بدانند منابع صندوق‌های بیمه بازنشستگی حق‌الناس بوده و از تحمیل قوانین غیرعادلانه و غیر بیمه‌ای به صندوق‌های بیمه اجتماعی می‌بایستی خودداری کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی به جای انجام وظایف قانونی تلاش داشته تا خواسته‌های خود را با رنگ و لعاب تعامل به مسئولان از جمله صندوق بازنشستگی کشوری تحمیل کنند.

خادمی تصریح کرد: این عده با ابزارهای مختلف امتیازات بیشتری را برای صنف، گروه یا دستگاه خود در هنگام بازنشستگی قائل و این اقدام آنان عملاً باعث پایمال شدن حقوق بخش بزرگی از اعضای صندوق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه معلمان، پزشکان، پرستاران، قضات، کارشناسان،‌ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها همه عضو یک صندوق و دور سفره واحد نشسته‌اند، گفت: با این وجود حقوق برخی از این بازنشستگان 14 برابر سایر اعضای خانواده صندوق بازنشستگی بوده که این عادلانه و منطقی نیست.

مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: بیاییم یک بار دیگر قانون را بخوانیم و برای تنظیم مقررات بعدی آن را معیار قرار دهیم.

وی ارائه تعهدات بیمه‌ای صندوق‌ها در قبال افراد عضو و زیر پوشش بر اساس قاعده عدالت و به تناسب میزان مشارکت اعم از سنوات و میزان پرداخت حق بیمه را برشمرد و گفت: باید با تنظیم ورودی و خروجی‌ها طبق محاسبات بیمه‌ای بر اساس ماده 9 بند ت قانون ساختار انجام شود.

خادمی در بخش دیگری با اشاره به فعالیت خانه مهر بازنشستگان کشوری در بجنورد از چند ماه قبل اظهار کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، مجمع کانون‌های بازنشستگان استان، برگزاری نشست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، برگزاری انتخابات هیئت مدیره کانون‌های بازنشستگی و مراسم تقدیر از بازنشستگان به مناسبت‌های مختلف از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مرکز بوده است.

وی شمار بازنشستگان و موظفین خراسان شمالی را هم هفت هزار و 780 نفر عنوان کرد و افزود: 87 درصد از این تعداد حقوق بازنشستگی و 13 درصد حقوق وظیفه را دریافت می‌کنند.

مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی کشوری میزان بازنشستگان استان را 58 درصد در بجنورد، شهرستان‌های شیروان و اسفراین هر کدام 20 درصد و دو درصد نیز مربوط به سایر شهرهای خراسان شمالی دانست.

انتهای پیام/63002/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول