اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

شکل‌گیری مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اختلافات را کاهش می‌دهد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با شکل‌گیری مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی میزان اختلافات دولت و مجلس کاهش می‌یابد.

شکل‌گیری مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اختلافات را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری با امضای 225 تن از نمایندگان مجلس در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز خود یک فوریت طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری را بررسی و تصویب کردند.

براساس این طرح 5 ماده‌ای و در صورت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با همه وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، دارایی‌ها و تعهدات خود ادغام شده و سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری کشور تشکیل می‌شود.

نمایندگان مجلس با یک فوریت این طرح با 127 رای موافق، 47 رای مخالف و هفت رای ممتنع موافقت کردند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اکثر اقتصاددانان و متخصصین باور دارند که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نباید منحل می‌شد چراکه انحلال این سازمان هیچ‌گاه به نفع کشور نبوده است.

محسن علیمردانی با بیان اینکه انحلال این سازمان ضربات سنگینی بر پیکره اقتصاد ایران وارد کرد، افزود: در چنین شرایطی باید این سازمان به نحو مطلوبی در کشور تشکیل شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تصویب یک فوریتی این طرح، در مرحله بعدی طرح به کمیسیون برنامه ارائه می‌شود، افزود: این طرح با چکش‌کاری‌های لازم به طرح کارشناسی تبدیل می‌شود که نقاط ضعف سازمان قبلی را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با شکل‌گیری مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی میزان اختلافات دولت و مجلس کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: تعطیلی این سازمان پرُچالش‌ترین موضوع کشور بود.

علیمردانی با بیان اینکه احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موجب کاهش جابه‌جایی سلیقه‌ای می‌شود، تصریح کرد: ایجاد اصلاحات ساختاری، استخدام‌ها و کوچک‌سازی دولت بیشتر شده و امکان نظارت بر دستگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیشتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مدیران باسابقه کشور هستند، گفت: باید از نظرات کارشناسان دولت جدید نیز در این موضوع استفاده شود.

گفتنی است، این طرح دارای 225 امضا بوده و در آن چهار ماده در رابطه با نحوه شکل‌گیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و قوانین آن آورده شده است.

انتهای پیام/73003/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول