اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد نخبگان همدان خبر داد

ارائه 20 طرح به بنیاد نخبگان استان همدان

سرپرست بنیاد نخبگان همدان گفت: به منظور حمایت از فرآیند تجاری‌سازی و تکمیل نمونه‌سازی طرح‌های مخترعین، 20 طرح به منظور بررسی و داوری برای بهره‌مندی از تسهیلات، به بنیاد نخبگان همدان ارائه شد.

ارائه 20 طرح به بنیاد نخبگان استان همدان

خسرو پیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان هدف از تأسیس بنیاد ملی نخبگان و به تبع آن بنیاد نخبگان استان را توجه به تأکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری برشمرد.

*حمایت بنیاد نخبگان از مخترعان و نوآوران

وی افزود: برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقاء تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه بر اساس سند چشم‌انداز در افق 1404 از دیگر اهداف بنیاد ملی نخبگان به شمار می‌رود.

سرپرست بنیاد نخبگان استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز رسمی فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان همدان در اواخر سال گذشته، بنیاد تلاش می‌کند تا حمایت‌های خود را از گروه‌های مشمول حمایت و به ویژه مخترعان و نوآوران به عمل آورد.

*تشکیل بانک جامع اطلاعاتی مخترعان

وی تصریح کرد: به همین دلیل علاوه بر طرح‌هایی که توسط مرکز رشد اجرا و مورد حمایت قرار می‌گرفت، تلاش شد تا ضمن شناسایی افراد نخبه و استعداد برتر سطح استان، بانک جامع اطلاعاتی مخترعان نیز تشکیل شود.

پیری با اشاره به ارائه تسهیلات مالی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حمایت از مخترعان در دو گروه اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار کرد: در کنار تسهیلاتی که بنیاد ملی نخبگان به گروه‌های مشمول حمایت خود از میان نخبگان و استعدادهای برتر ارائه می‌کند، تسهیلات مالی در راستای حمایت از مخترعین جوان، در راستای تکمیل نمونه‌سازی و حرکت به سمت تجاری‌سازی بسیار اثرگذار است.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از فرآیند تجاری‌سازی و تکمیل نمونه‌سازی طرح‌های مخترعین، تعداد 20 طرح به منظور بررسی و داوری برای بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات، به بنیاد نخبگان استان همدان ارائه شد.

*مطلوبیت طرح‌های ارائه شده به بنیاد نخبگان

سرپرست بنیاد نخبگان استان همدان گفت: در این راستا با توجه به نوپا بودن بنیاد نخبگان استان همدان توانسته‌ایم گروه‌های داوری با تخصص‌های گوناگون مورد نیاز طرح‌ها را ایجاد و طی دو روز گذشته داوری طرح‌ها را در سه بخش الکترونیک، مکانیک و کشاورزی به اتمام برسانیم.

وی طرح‌های ارائه شده به بنیاد را از لحاظ کیفی بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: امید است طرح‌های ارائه شده بتوانند با حمایت‌های بنیاد نخبگان به تدریج در سطح ملی و فراملی توسعه یافته و حرفی برای گفتن داشته باشند.

پیری تصریح کرد: برخی از طرح‌های ارائه شده برای داوری دارای فناوری پیشرفته هستند که چنانچه مورد حمایت قرار گیرند قطعاً می‌توانند وارد بازار کار و دنیای تجارت شوند.

وی ابراز داشت: انجام تمام این فعالیت‌ها حاصل تلاش مجموعه بنیاد است که توانسته‌اند در طول مدت زمان کوتاه اقدامات مؤثری را انجام دهند.

انتهای پیام/89005/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول