اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد

بهره‌برداری از 4 طرح کشاورزی در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از افتتاح چهار طرح کشاورزی در این شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

بهره‌برداری از 4 طرح کشاورزی در آبیک

بیژن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: استخر پرورش ماهی مزرعه دریالات در روستای کهوانک یکی از طرح‌های افتتاحی است که با دو میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار، هشت تن ظرفیت و اشتغال‌زایی چهار نفر به طور مستقیم و 10 نفر به طور غیرمستقیم به بهره‌برداری رسیده است.

وی طرح انتقال آب با لوله در روستای مورآباد را یکی دیگر از طرح‌های افتتاحی عنوان کرد که با اشتغال‌زایی برای پنج نفر به طور مستقیم و هشت نفر به طور غیرمستقیم با پنج میلیارد و 610 میلیون ریال اعتبار بخش دولتی و 990 میلیون ریال اعتبار بخش خصوصی با دو هزار متر لوله‌گذاری احداث شده است.

لطفی ادامه داد: شرکت پرورش شترمرغ در روستای جزمه با دو میلیارد ریال تسهیلات بانکی، اشتغال‌زایی برای سه نفر به طور مستقیم و 15 نفر به طور غیرمستقیم و 600 قطعه مولد در سال از دیگر طرح‌هایی بود که افتتاح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در روستای خرم‌پشته از توابع بخش بشاریات شهرستان آبیک از دیگر طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

لطفی با بیان اینکه محل اعتبار این طرح از شورای عالی آب است، افزود: پنج میلیارد و 705 میلیون ریال از اعتبار آن از بخش دولتی، دو میلیارد و 160 میلیون ریال بخش خصوصی و سه میلیارد و 911 میلیون ریال نیز از تسهیلات بانکی تأمین شده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح طرح سیستم آبیاری تحت فشار برای یک نفر به طور مستقیم و دو نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است که برای 14 هزار و 500 هکتار آبیاری بارانی و یک هزار و 800 هکتار قطره‌ای از این سیستم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/77006/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول