اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی، هنری آموزش پرورش فارس خبر داد

حضور 1700 دانش‌آموز در اردوی طرح معرفت

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش پرورش فارس گفت: اردوگاه شهید دستغیب شیراز در اردوی طرح معرفت به مدت یک ماه میزبان یک‌هزار و 700 دانش‌آموز خواهد بود.

حضور 1700 دانش‌آموز در اردوی طرح معرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از اداره روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، اسماعیل عباسی اظهار داشت: اردوی طرح معرفت دانش‌آموزی با هدف ارتقای آگاهی‌های دینی و معنوی و ارائه برنامه‌های تهذیبی پرورشی برای دانش‌آموزان در قالب اردوی تفریحی و ورزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: اردوی رهروان نبوی و زائران رضوی نیز به مدت یک هفته در مشهد تشکیل می‌شود و همچنین برای تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی و دانش‌آموزان مستعد مدارس اردوهای متنوعی در نظر گرفته شده است.

این مسئول اضافه کرد: به منظور تسهیل حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های تابستانی 441 مدرسه برای برنامه‌های تابستانی در نظر گرفته شده است.

عباسی اذعان داشت: تابستان امسال در سطح این استان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان 558 پایگاه آموزشگاهی و ثابت اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از پایگاه‌های آموزشگاهی 170 مدرسه در مقطع ابتدایی، 169 مدرسه در مقطع راهنمایی و 102 مدرسه در مقطع متوسطه فعال بوده و همچنین 117 کانون فرهنگی تربیتی به عنوان پایگاه ثابت میزبان دانش‌آموزان استان فارس است.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش پرورش فارس تصریح کرد: برای برنامه‌های اوقات فراغت امسال رویکردهای قرآنی معرفتی، علمی آموزشی، مهارتی کارآفرینی، فرهنگی هنری، ورزشی و اردویی در نظر گرفته شده است.

عباسی بیان کرد: در بخش قرآنی کلاس‌های متنوعی مانند تفسیر قرآن، خلاصه‌نویسی از درس‌های قرآن، دوره‌های آموزش مداحی، انجمن‌های قرآن و عترت فعال هستند.

وی ابراز داشت: کلاس‌های بخش علمی آموزشی شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار رایانه، آموزش تعمیر تلفن همراه، انجمن نجوم، کلاس‌های تقویتی و انجمن پژوهش و تحقیق است.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش پرورش فارس با بیان اینکه امسال نیز دانش‌آموزان در اردوهای سازندگی شرکت می‌کنند، گفت: در بخش مهارتی و کارآفرینی برنامه‌های طرح هجرت، کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در دستور کار است.

فعالیت انجمن‌های کتاب و کتاب‌خوانی، طرح مطالعه هفتگی یک کتاب توسط دانش‌آموزان، کلاس‌های هنری، گسترش رشته حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و تشکیل گروه‌های نمایش، سرود و ساخت فیلم کوتاه دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

عباسی ابراز داشت: در بخش ورزشی نیز گروه‌های پیاده‌روی هفتگی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و کلاس‌های شنا برای اوقات فراغت دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول