اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره وکلا و مشاوران حقوقی آذربایجان غربی:

تربیت وکلای متعهد و وظیفه‌شناس یک تکلیف است

رئیس هیئت مدیره وکلا و مشاوران حقوقی آذربایجان غربی گفت: تربیت وکلای متعهد، وظیفه‌شناس و دلسوز یک تکلیف است که باید در این راستا گام برداشته شود.

تربیت وکلای متعهد و وظیفه‌شناس یک تکلیف است

کرم دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مسئله دفاع موضوعی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و ارتباط مستقیم با حق و حقوق افراد دارد بنابراین باید در راستای تربیت وکلای متعهد، دلسوز و وظیفه‌شناس گام برداشته شود تا اقامه عدالت در همه زمینه‌ها تحقق یابد.

وی افزود: هر سال با برپایی آزمون وکالت تعدادی از جوانان فارغ‌التحصیل رشته‌ حقوق به محیط کار وارد می‌شوند که ابتدا باید در کنار وکلای مجرب و توانمند دوره‌های کارآموزی را سپری کرده و بعد از اینکه از نظر علمی و مهارتی آمادگی کافی را کسب کردند به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

دهقان ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده انجام امور مربوط به کارآموزی از وظیفه‌های هیئت‌ مدیره‌ها است ولی با توجه به اینکه امکانات کافی در اختیار این مجموعه قرار ندارد معاونت آموزش و تحقیقات دادگستری انجام دادن این وظیفه را متقبل شده است و کسانی که از آزمون قبول شده‌اند برای کارآموزی عملی و تئوری زیرپوشش دادگستری استان قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: کارآموزان در این مدت از تعلیمات وکلای برجسته، قضات دادگستری و اساتید صاحب‌نظر دانشگاهی بهره‌مند می‌شوند همچنین مسائل تئوری به بحث و نظر گذاشته می‌شود به طوری که بعد از سپری شدن یک ماه به مدت 20 روز در دادگاه خانواده، 20 روز در دادگاه حقوقی و 20 روز در جلسات اجرای احکام شرکت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره وکلا و مشاوران حقوقی آذربایجان غربی مدت کارآموزی را مطابق قانون 18 تا 24 ماه عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از سپری شدن مدت قانونی برای کارآموزی اگر شرکت‌کنندگان از مراحل مختلف با موفقیت عبور کنند پروانه وکالت پایه دو برای آنها صادر می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: وکلای نوپا و کسانی که مراحل مختلف علمی را با موفقیت سپری کرده‌اند به هر روی به فضای کار و دستگاه قضایی وارد شده و فعالیت خود را در راستا احقاق حقوق مظلومان آغاز می‌کنند ولی آنچه در این میان اهمیت دارد این است که ضمن تلاش برای تقویت علمی آنها باید برای رشد اخلاقی و وجدان کاری‌شان همت کرد تا اینکه در انجام وظیفه خود از هیچ اقدامی فروگذار نبوده و از روحیه قوی در شرایط مختلف برخوردار شوند.

انتهای پیام/61002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول