اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان اصفهان خبر داد

ثبت نام اینترنتی 123 هزار متقاضی صدور سند مالکیت در اصفهان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: از آبان‌ ماه سال گذشته تا 24 اردیبهشت ماه سال جاری 123 هزار و 254 فقره درخواست در حوزه‌های ثبتی استان اصفهان در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت نام اینترنتی شده است.

ثبت نام اینترنتی 123 هزار متقاضی صدور سند مالکیت در اصفهان

محمد مجنون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با اجرایی شدن قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی بسیاری از افراد به منظور اخذ سند برای املاک خود به در حوزه‌های ثبتی استان اصفهان در سایت سازمان اسناد و املاک ثبت نام کرده‌اند و در این مدت شاهد افزایش تعداد ثبت نام‌ها در استان اصفهان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: از این تعداد مراجعه 112هزار فقره مربوط به ساختمان‌ها، 6هزار و 562 فقره مربوط به زمین‌های مزروعی و 4 هزار و 692 فقره باغ بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین درخواست ثبت نام اینترنتی در استان اصفهان مربوط به اداره ثبت اسناد و املاک غرب است.

*طرح کاداستر نخستین برنامه توسعه اقتصادی در کشور

وی ادامه داد: اجرای طرح کاداستر به عنوان طرح عمرانی ملی در سال 1368 با آغاز نخستین برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح کشور آغاز شد.

مجنون ادامه داد: طرح کاداستر با هدف مکانیزه کردن بخش املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین تهیه نقشه پوششی کاداستر در املاک شهری در قالب یک برنامه 25 ساله طراحی شد.

وی با بیان اینکه پنج سال نخست آن اختصاص به فاز مطالعات، شناخت و برنامه‌ریزی و 20 سال دیگر آن برای اجرای پروژه برنامه‌ریزی شده است، گفت: اجرای طرح کاداستر در استان اصفهان از سال 1376 آغاز شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان اظهار کرد: محورهای فعالیت طرح کاداستر در سه موضوع خلاصه می‌شود، تهیه نقشه 500/1 از املاک شهری به صورت قطعه‌بندی با درج پلاک‌های ثبتی بر روی قطعات، اسکن و داده ‌آمایی اطلاعات دفاتر املاک و یکپارچه‌سازی اطلاعات هندسی و توصیفی املاک و تهیه بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: استان اصفهان دارای 22 شهرستان و 96 شهر است و مساحت مجموع املاک شهری استان 87 هزار و 413 هکتار است که تاکنون نقشه کاداستر 76 هزار و 183 هکتار آن تهیه شده ‌است.

مجنون با اشاره به اینکه در مجموع تعداد 34 واحد ثبتی تحت پوشش اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان است که یک واحد مربوط به اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری اصفهان و یک واحد هم مربوط به اداره اجرای اسناد رسمی اصفهان است، اضافه کرد: از شمول اجرای طرح کاداستر خارج هستند و در 32 واحد دیگر در مجموع 11 هزار و 10 جلد دفتر املاک موجود است که تاکنون 10 هزار و 476 جلد آن اسکن و داده ‌آمایی شده‌است.

انتهای پیام/63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول